لزوم تشویق جوانان به استفاده از پوشش و فرهنگ کُردی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: حفظ حجاب در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و پوشش لباس کردی در شهرستان را تشویق کرده و توسعه دهیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیرکل ارشاد اسلامی، رئیس کانون مساجد کردستان و کلیه اعضا در سالن فرمانداری سروآباد برگزار شد.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه فرهنگ مقوله ای گسترده و فراگیر است و زیر بنای همه فعالیت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می باشد، افزود: آن چیزی که لازم است در زمینه فرهنگی انجام پذیرد و نیاز شهرستان است در جلسات شورای فرهنگ عمومی برنامه ریزی خواهد شد.

مفاخری به پوشش ضعیف شبکه های تلویزیونی در سطح شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: این ضعف باید تقویت شود چرا که مردم شهرستان علاقمند به استفاده از شبکه های صدا و سیمای ایران می باشند و عدم پخش این شبکه ها موجب نگرانی مردم شده است و پیگیریهای شهرستان در این زمینه، مشکل را به طور کامل رفع نکرده است.

فرماندار سروآباد عملکرد ارشاد اسلامی سروآباد را خوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری همایش ها و یادواره ها و رونمایی از کتابهای ترجمه شده در شهرستان سروآباد را نشان دهنده فرهنگ غنی و روحیه تلاشگر مدیران استانی و شهرستانی دانست.

امام جمعه شهرستان نیز ضمن تقدیر وتشکر از مردم شهرستان که با برگزاری مراسمات درشهرستان حضور خوبی رارقم زدند گفت: آنچه در خروجی این جلسات مد نظر رهبر انقلاب است بایستی به خوبی اجرا شود ومسئولین در زمینه مسائل فرهنگی شهرستان دغدغه بیشتری داشته باشند.

مدیر کل ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه ضمن تشکر از تعامل ادارات شهرستان سروآباد با ارشاد اسلامی در زمینه برگزاری مراسمات گفت: شهرستان سروآباد از نظر جغرافیایی کوچک اما از نظر فرهنگی بزرگ است.
جعفری به بحث پوشش اشاره کرد و گفت حفظ حجاب در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و باید پوشش محلی در شهرستان را تشویق کرده و توسعه دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =