شرق نوشت: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به سؤال همیشگی و تکراری همه نشست‌های خبری خود از ابتدا تاکنون با شوخی و خنده، ورود خود به عرصه انتخابات را برای چندمین‌بار تکذیب کرد و گفت: من که نباید پاسخ‌گوی فلان جریان و لیست باشم، خودشان می‌دانند و من هیچ برنامه‌ای برای انتخابات ندارم و حتی مثل خود شما خبرنگاران، این خبرها و نامم در این لیست‌ها را هم از طریق سایت‌ها و کانال‌ها می‌بینم.

او در پاسخ به سؤالی درباره مراقبت کمیته امداد از درگیرنشدن مددجویان و جلوگیری از سوءاستفاده از امکانات و احساسات و عواطف مددجویان نیازمند، گفت: به‌شدت مراقبت می‌کنیم که کمیته امداد در جناح‌بندی‌های سیاسی و انتخاباتی وارد نشود و بارها اعلام کرده‌ایم که کمیته امداد فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی عمل می‌کند و این شعار را عملی کرده‌ایم.

رییس کمیته امداد به انتخابات هفتم اسفند سال گذشته اشاره کرد و گفت: به‌شدت تأکید داشتم که کارمندان امداد حق ورود به مسائل انتخاباتی را ندارند و پس از انتخابات هم عملکرد زیرمجموعه را از وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات جویا شدم که راضی بودند، اما بااین‌حال ٩٧ نفر متخلف در دوره قبلی شناسایی شدند که با سفارش‌های مختلف بخشی ماندند و در نهایت ١٧ نفر آنها اخراج شدند.

او با تأکید بر اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به همین روش ادامه خواهیم داد و از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم، گفت: اجازه نمی‌دهم از عواطف مددجویان و نام کمیته امداد استفاده انتخاباتی و تبلیغاتی شود. در همین راستا هم بخش‌نامه‌ای را تهیه و حتی برای شورای نگهبان ارسال کردیم که سازمان بازرسی کل کشور به ما خرده گرفت و گفت خیلی سخت‌گیرانه و تند است.

فتاح یکی از اتفاقات مهم و البته چالش‌بر‌انگیز سال آینده را که مددجویان سال‌هاست منتظر آن هستند، افزایش مبلغ پرداخت به مددجویان امداد اعلام کرد و گفت: این قانون به تصویب رسیده و از ابتدای فروردین‌ماه اجرائی می‌شود و به‌همین‌دلیل در این شرایط ما این افزایش را به مددجویانمان می‌دهیم. تا جایی هم که می‌دانم، منابع این افزایش مستمری از محل هدفمندی یارانه‌ها تعریف و تأمین شده است. طبق قانون قرار است ٣٨‌هزار‌میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود که از این مبلغ چهار‌هزار‌میلیارد تومان به افزایش مستمری تحت افراد پوشش کمیته امداد و بهزیستی تخصیص خواهد یافت.

او گفت: به‌این‌ترتیب اگر حداقل حقوق سال ٩٦ حدود ٩٠٠‌هزار تومان باشد، ٢٠ درصد این رقم حدود ١٨٠‌هزار تومان خواهد بود که در خانواده‌های کمتر از سه نفر و بیشتر از سه نفر این رقم تغییر می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره صندوق قرض‌‌الحسنه کمیته امداد به نام «امداد ولایت» هم گفت: این مجموعه با مجوز ٥٠ شعبه و ٣١ شعبه فعال شروع به کار کرده است و پشتوانه اعتباری آن درحال‌حاضر هزار‌و ٥٠٠‌میلیارد تومان است.

او افزود: قصد بنگاه‌داری نداریم. فتاح تأکید کرد که کمیته امداد به‌شدت از ورود به حوزه‌های اقتصادی که به حیثیت کمیته امداد در اذهان عمومی لطمه می‌زند اجتناب می‌کند.

فتاح در پاسخ به سؤالی درباره ساماندهی و شناسایی افراد بدون شناسنامه و بدون سرپرست در نقاط مرزی کشور گفت: درحال‌حاضر قوانین اجازه نمی‌دهد که کمیته امداد خانواده‌هایی را که دارای سرپرست نامعلوم، مفقود، بدون شناسنامه یا غیرایرانی هستند تحت پوشش قرار دهد. از نظر ما شناسایی این افراد هیچ مشکلی ندارد و تقریبا اکثر آنها شناسایی شده‌اند، اما ما نمی‌توانیم به‌لحاظ قانونی این افراد را تحت پوشش خود قرار دهیم. البته خدمات موردی را دریافت می‌کنند و چندین‌سال است که درخصوص این افراد با مراکزی همچون وزارت کشور در حال مذاکره‌ایم، اما تاکنون نتیجه‌ای به دست نیامده است.

رییس کمیته امداد درباره وضعیت و تعداد املاک در اختیار کمیته امداد که بعضا تاریخی هستند هم گفت: آماری از تعداد خانه‌هایی که کیفیت تاریخی دارند، نداریم و تاکنون هم از طرف شهرداری یا سازمان میراث فرهنگی تذکری داده نشده است؛ ما هم که علم غیب نداریم که خانه‌ای قدمت و شرایطی تاریخی دارد یا نه!  هر ساخت‌و‌سازی هم که تابه‌حال در این املاک صورت گرفته، حتما با اجازه شهرداری بوده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =