وزیر ارشاد در همدان: در فضای مناقشه‌آمیز نمی‌توان کار فرهنگی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی گفت: جامعه امروز ما از تخریب ، شایعه و انگ زنی بیزار است و باید قلم هایی که تفرقه را در جامعه تبلیغ می کنند، بشکنند.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر صالحی امیری، که در همایش بزرگداشت سید جمال الدین در اسدآباد سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: مسیر سید جمال الدین، مسیر دیپلماسی فرهنگی یعنی نفوذ و تاثیرگذاری ملتها از راه فرهنگ بر یکدیگر است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز به سید جمال هایی نیاز داریم که بتوانند خشم جهان اسلام را بکاهند و گفتگوی جهان اسلام را آغاز کنند.

وزیر ارشاد با اعلام اینکه نوسازی فرهنگی درس دیگری است که باید از سید جمال یاد بگیریم، تصریح کرد: ما نیازمند اندیشه های سید جمال برای توسعه و تعالی فرهنگ در جامعه هستیم.


وی گفتگو را محصول اندیشه حوزه های علمیه دانست و گفت: جامعه به گفتگوی فرهنگی، دینی و سیاسی نیاز دارد و پرهیز از مناقشه فرهنگی سیاست ما است چرا که در فضای مناقشه آمیز نمی توان کار فرهنگی کرد.


صالحی امیری، رفتار نماینده ولی فقیه در استان همدان را الگویی برای کشور دانست و یادآور شد: الگوی وحدت، برادری و همدلی است و ما معتقدیم ریل توسعه از فرهنگ آغاز می شود و باید شعار واحد داشته باشیم زیرا فرهنگ، انسان ساز ومحور توسعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همه باید وحدت داشته باشیم و تمامی اختلافات را کنار بگذاریم، رمز توسعه در وحدت و همدلی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در ایران اسلامی به همدان افتخار می کنیم، گفت: جهان اسلام و دنیا نیز به همدان افتخار می کند، امروز دنیا از باباطاهر، سید جمال الدین و شیخ الرئیس سخن می گوید.

صالحی امیری، ادامه داد: تحرک، جهش و تحول فرهنگی از بستر اندیشه شکل می گیرد و عدالت فرهنگی یعنی ایران تهران نیست و با این شعار در استانها حرکت ایجاد می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه، برنامه ریزی کرده ایم که در سال ۹۶ تمام فعالیت های فرهنگی و هنری را به استانها و شهرستان ها منتقل کنیم، اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری اسدآباد طرحی ضروری است.

وی همدان را ثقل و مرکز گفتگوی فرهنگی در اعصار تاریخ اعلام کرد و گفت: بین همه بزرگان استان ، همدلی و همگرایی دیده می شود و خوشحالم که از این استان و شهرستان پیام وحدت و همدلی را به هیأت دولت منتقل می کنم.

صالحی امیری، انسجام در این سطح را سرمایه های بزرگ دانست و تاکید کرد: همه باید آن را قدر بدانند.

وی شیوه و مسیری که سید جمال برای تغییر انتخاب کردند را تغییر در فرهنگ و از بستر فرهنگ اعلام کرد و افزود: انتخاب مسیر گفتگو، از ویژگی های سید جمال الدین است و ما بیش از هر زمان دیگری به گفتگو نیاز داریم اگر بخواهیم از سید جمال الدین برای امروز درس بگیریم انتخاب مسیر، تنها گفتگو است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =