وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در دیدار باهمتای آذری گفت: ایران آماده انتقال تجارب درحوزه پژوهش، دولت الکترونیک،استفاده صلح آمیز از ماوراء جو، تجارت الکترونیک و امنیت فضای مجازی با آذربایجان است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت وزارت ارتباطات،دکترمحمود واعظی در دومین روز سفر خود به جمهوری آذربایجان، با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات و حمل ونقل آذربایجان ملاقات و در خصوص توسعه همکارهای دو جانبه در حوزه ارتباطات و حمل و نقل گفتگو کردند.
در این ملاقات واعظی با اشاره به توافقات به عمل آمده دو کشور، در حوزه ICT و امنیت فضای مجازی و ظرفیت های موجود،این حوزه را برای همکاری گسترده توصیف کرد وی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات، در زندگی روز مره مردم، ارتقاء روابط بین دو کشور را به نفع دو ملت عنوان کرد.
واعظی به اقدامات و عملکرد چهار سال گذشته این حوزه درجمهوری اسلامی ایران و تجارب بدست آمده اشاره کرد و از آمادگی همکاری و انتقال تجارب در حوزه های تحقیق و توسعه ، دولت الکترونیک ،ارتباطات ، امنیت فضای مجازی ، استفاده صلح آمیز از فضای ماوراء جوو تجارت الکترونیک خبر داد.
این مقام مسئول با توجه به شکل گیری کار گروه مشترک حوزه ICT بین دو وزارتخانه بر شناسایی ظرفیت های همکاری و توسعه آن تاکید کرد .
در این ملاقات با توجه به موضوعات همکاری های تخصصی بین دو کشور طرفین توافق کردند بررسی های لازم را برای همکاری های سه جانبه بین ایران ، آذربایجان و روسیه را پیگیری کنند.
در پایان این دیدار هر دو طرف خواستار اجرای كامل تفاهمات صورت گرفته بین دو وزارتخانه و تشکیل دومین جلسه کارگروه برای رفع موانع ارتباطی در ماههای آتی شدند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =