۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۹

یک کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: اگر مسیر و راه قبلی در صنعت خودرو طی می‌شد، بازار خودرو در یک بحران بسیار شدید گرفتار بود.

فربد زاوه در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به وضعیت تولید خودرو در کشور اظهار داشت: اگر بخواهیم ارزیابی از وضعیت صنعت خودرو داشته باشیم، باید بگویم سه سال قبل صنعت خودروی کشور در معرض نابودی بود؛ کارخانه‌های خودروسازی در زیان‌های انباشت ناشی از سیاست‌های تثبیت قیمت و سوءمدیریت‌های خودشان در مرز ورشکستگی بودند. در عین حال محصولات با کیفیتی بسیار نازل به بازار عرضه می‌شد.

وی افزود: آن زمان وضعیت صنعت خودرو در یک بحران اساسی قرار داشت و تیراژ تولید به شدت سقوط کرده بود. افزایش روزمره قیمت‌ها در بازار به دلیل کاهش شدید عرضه هم از عوارض بحران تولید بود.

این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: امروز تا حد زیادی در حوزه تیراژ، معضل تولید رفع شده است و بازگشت تامین‌کنندگان و همچنین رفع موانع تحریمی، تا حدی موجب شده معضل تیراژ تولید رفع شود. این امر ثبات تقریبی قیمت‌ها را به دنبال دلشته است.

زاوه متذکر شد: در حوزه کیفیت هرچند هنوز چالش‌های عمده‌ای باقی مانده، ولی وضع از سه سال قبل بهتر شده است؛ هرچند هنوز راه زیادی در پیش است تا محصولات داخلی از حداقل کیفی برخوردار شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر مسیر و راه دولت قبل در این صنعت طی می‌شد، بازار خودرو در یک بحران بسیار شدید گرفتار بود.

این کارشناس خودرو خاطرنشان کرد: مطمئنا عدم حل و فصل مسایل سیاسی بین‌المللی می‌توانست صنعت خودرو ایران را تا حد زیادی از پا در آورد.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    2 0
    به نظر شما تعداد تولید اگه زیاد بشه حال صنعت خودرو خوب شده است ؟ وحتما لزومی نداره که کیفیت خوبی هم داشته باشه . ظاهرا از وضعت واقعی خودرو خبر ندارین و فقط به اخبار تولید کنندگان اکتفا میشه یک سری هم به تعمیر گاه ۶ا بزنین لبین که چقدر تولیدات ایرانی افت داشته .که اگه مردم مجبور نباشن امکان نداره تولیدات داخلی رو بخرن
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    3 0
    مرگ و ننگ به این صنعت خودرو ، ایشالله در به در بشن ایشالله نابود بشن دیروز تو جاده شیلنگ بنزین ماشین بنده که ۲۰۶ مدل ۹۵ هستش از توی موتور پاره شد نزدیک بود جزغاله بشیم
  • بی نام EU ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    3 0
    کارشناس صنعت خودرو چیه دقیقا؟
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    2 0
    کار صنعت خودرو با هیچ منطقی سازگار نیست، جز سر کیسه کردن مردم در یک بازار انحصاری بنابراین اگر کسی از این صنعت دفاع میکنه حتما جیره خوره این صنعت فاسده