استقلال 96 از الان در حال شکل گیری است.

عرفان حاج‌بابایی: فصل 95-96 برای استقلال و منصوریان دو روی یک سکه بود. نیم فصل اولی پر از التهاب و بی ثباتی که جایگاه شخص سرمربی تیم را کاملا به خطر انداخته بود و هیچ تضمینی برای بقای او وجود نداشت. شاید معدود نتایج خوب مثل نباختن در دربی یا جوان گرایی در بازی با سپاهان و ارائه نمایشی فوق العاده کاری کرد که منصوریان بتواند بازهم با استقلال ادامه دهد.

داستان نیم فصل دوم استقلال منصوریان را  همه می دانند. جوان گرایی اجباری و بهمن خونین 95 و موفقیت های پیاپی. حالا منصوریان جایگاهش روی نیمکت داغ استقلال محکم تر از همیشه است. به قدری محکم که او از الان می تواند به فکر لیست خرید فصل بعدش باشد. البته همانطور که خود او چندی پیش گفت، تیمش در نقل و انتقالات تابستانی فقط 2 یا 3 خرید خواهد داشت و الویت استقلال تمدید قرارداد با ستاره های با تجربه و پدیده های جوانش خواهد بود. با این حال به نظر می رسد که استقلال در برخی پست ها احتیاج به تقویت دارد. از جمله خط میانی که با جدایی بختیار رحمانی  لازم بود منصوریان مهره ای را جایگزین کند. در همین راستا جباروف و آندو تیموریان جذب تیم شدند که امکان استفاده از آن ها فراهم نیامد تا فرصت به فرشید اسماعیلی و مجتبی حقدوست و امید نورافکن جوان برسد.

برای فصل بعد هم به نظر نمی آید سرمربی آبی ها تمایلی به حضور جباروف یا آندو داشته باشد.قطعا منصوریان ترجیح می دهد برای فصل آینده در کنار حفظ اسکلت خط میانی فعلی اش جوانی مثل احسان پهلوان را به تیم اضافه کند. پهلوانی که در ذوب آهن و تیم ملی امید شایستگی هایش را به عنوان یک هافبک بازیساز به رخ همه کشیده و با سوپر گلی که این فصل به پرسپولیس زد، جایگاه ویژه ای در بین هواداران استقلال پیدا کرده، می تواند یکی از اصلی ترین گزینه های نقل و انتقالات تابستانی باشگاه استقلال باشد. ضمن اینکه به لیست هافبک های این تیم باید روزبه چشمی را هم اضافه کرد که قطعا برای فصل 96-97 با استقلال قرارداد امضا خواهد کرد.

در خط حمله هم با جدایی آرش افشین، منصوریان نتوانست مهره ای را جایگزین کند. او می خواست شهباززاده را بگیرد که حکم فیفا مانع آن شد. به این ترتیب فرصت بیشتری به علی قربانی و بهنام برزای رسید و آن ها هم الحق و الانصاف عملکرد خیلی خوبی در خط حمله استقلال داشتند.

این احتمال وجود دارد که برای فصل بعد، منصوریان بار دیگر به سراغ شماره 10 سابق آبی ها برود و برای جذب سجاد شهباززاده اقدام کند. مهاجمی که الان زیر نظر علی دایی در تیم نفت تهران فعالیت می کند.  در سایر خطوط اما منصوریان تقریبا بهترین نفرات را دارد و فقط دغدغه اش تمدید قرارداد و آماده سازی شرایط برای حفظ آن هاست. البته نباید فراموش کرد که هنوز زمان دقیق پایان محرومیت استقلال از سوی فیفا مشخص نیست و تمام احتمالات نقل و انتقالات و جذب بازیکنان، در گرو این است که فیفا حکم به پایان تعلیق فعالیت های استقلال در بازار نقل و انتقالات دهد تا پنجره تابستانی این تیم گشوده شود. 

 

 

 

 

 

254 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =