اقامت بیش از 92 هزار گردشگر در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اقامت بیش از 92 هزار گردشگر از آغاز سفرهای نوروزی تا پنج فروردین در مراکز اقامتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مرتضی آبدار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی در سال جدید شاهد حجم قابل توجهی از گردشگران نوروزی بوده و اقامت مسافران نوروزی در استان افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در طول ایام نوروز بازدید از موزه ها و محوطه های تاریخی استان نیز با استقبال چشمگیری روبرو شده و 63هزار و 767 بازدید از موزه های تحت نظارتی میراث فرهنگی استان از 25 اسفند تا 5 فروردین ثبت شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این تعداد نشان از افزایش 17 درصدی آمار بازدید کنندگان نوروز امسال نسبت به سال گذشته است.
آبدار با اشاره به اماکن پر بازدید استان ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس، موزه قاجار و موزه آذربایجان در صدر پر بازدید ترین اماکن تاریخی و موزه های استان قرار دارند.
وی گفت: کلیسای سنت استپانوس با 13 هزار و 392 نفر بازدید بیشترین آمار بازدید را تا روز پنجم فروردین به خود اختصاص داده و موزه قاجار با 6 هزار و 168 نفر بازدید دومین مکان پر بازدید اعلام شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار کرد: طبق آمار کلی کمیته آمار و اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر استان، در مجموع از اماکن تاریخی، فرهنگی، تفریحی، طبیعی و گردشگری آذربایجان شرقی 498 هزار و 815 نفر بازدید کرده اند.
آبدار افزود: آمار تردد در محورهای مواصلاتی استان نیز با پنج میلیون و 920 هزار و 139 خودرو نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است.
ظرفیت اقامتی آذربایجان شرقی هشت هزار و ۷۶۵ تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، میهمان سرای دولتی و خانه مسافر است.
آموزش و پرورش استان هم بیش از 2 هزار اتاق و 40 ستاد اسکان در تبریز و سایر شهرستان ها برای پذیرایی از فرهنگیان کشور در تعطیلات نوروزی امسال آماده کرده است.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =