نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوزادان در انگلیس، کانادا و ایتالیا بیشتر از نوزادان کشورهای دیگر گریه می کنند.

به گزارش ایرنا،سور دیتر ولک از بخش روانشناسی دانشگاه وارویک انگلیس دراین مطالعه، اولین نمودار جهانی از میزان طبیعی گریه نوزادان را در سه ماه اول تولد تدوین کرده است.
این محقق دریک بررسی که شامل حدود هشت هزار و 700 کودک در کشورهایی از جمله آلمان، دانمارک، ژاپن، کانادا، ایتالیا، هلند و انگلیس می شد، متوسط مدت ناآرامی و گریه نوزادان را در 24 ساعت در فرهنگ های مختلف در 12 هفته اول زندگی آنها مطالعه کرد.
این مطالعه نشان داد که نوزادان در دو هفته اول تولد خود حدود 2 ساعت در روز گریه می کنند، گریه کردن معمولا در 6 هفته به روزی حدود 2 ساعت 15 دقیقه افزایش می یابد و تا هفته دوازدهم به متوسط یک ساعت 10 دقیقه کاهش می یابد.
اما با این وجود این تحقیق نشان داد که برخی نوزادان در طول 24 ساعت به اندازه 30 دقیقه و برخی بیش از پنج ساعت گریه می کنند؛ بیشترین میزان گریه نوزادان در انگلیس، ایتالیا، کانادا و هلند و کمترین میزان گریه در دانمارک، آلمان و ژاپن مشاهده شد.
از سوی دیگر بالاترین سطح کولیک که به گریه کردن بیش از 3 ساعت در روز برای دستکم سه روز در هفته گفته می شود در انگلیس ( 28 درصد نوزادن یک تا دو هفته ای ) ، کانادا (در 34.1 درصد نوزادان سه تا چهار هفته ای ) و ایتالیا ( در 20.9 درصد نوزادان 8 تا 9 هفته ای ) دیده شد.
برعکس کمترین میزان کولیک در دانمارک ( در 5.5 درصد نوزادان 3 تا 4 هفته ای ) و آلمان (6.7 درصد نوزادان 3 تا 4 هفته ای ) گزارش شد.
به گفته محققان، با بررسی فرهنگ کشورهایی که نوزادان در آن کشورها کمتر گریه می کنند، و این که آیا در این زمینه وضعیت مراقبت های والدین و یا عوامل دیگر مرتبط با بارداری و یا ژنتیک نقش دارد، می توان به یافته های بیشتری دست یافت.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    5 0
    اكه امار بچه من را اضافه كنند ايران اول ميشه
  • بی نام RO ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
    1 0
    دختر من حساب می کردند به تنهایی ایران اول میشد دوسال سرپا خوابیدم دریغ از یک ثانیه یک ثانیه آرامش