ایسنا نوشت: کمدی «تونی اردمان» موفق به کسب شش جایزه از مهمترین جوایز سینمایی در کشور آلمان شد.

به گزارش اسکرین، مراسم اعلام برندگان جوایز فیلم آلمان در حالی برگزار شد که فیلم «تونی اردمن» ساخته «مارن اِده» موفق به کسب شش جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و فیلنامه شد.

همچنین «پتر سیمونیشک» و «زاندرا هولر» بازیگران اصلی این فیلم نیز جوایز بهترین بازیگر مرد و زن این جشنواره را از آن خود کردند و جایزه بهترین تدوین نیز به «هیکه پارپلیز» برای این فیلم اعطاء شد.

«تونی اردمن» با رونمایی در بخش رقابتی شصت‌ونهمین جشنواره کن در سال ۲۰۱۶ تحسین منتقدین برانگیخت و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) شد. این فیلم درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش شوخی فریبنده‌ای را با او آغاز می‌کند.

ساخته «مارن اِده» در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار به جمع پنج نامزد نهایی راه یافت، اما در نهایت رقابت را به فیلم «فروشنده» نماینده سینمای ایران واگذار کرد. این فیلم که در جوایز سینمایی گلدن گلوب نیز یکی از نامزدهای نهایی بود پیش از این جایزه بهترین اثر در "جوایز فیلم اروپا" را نیز کسب کرده است.

طبق اعلام پیشین، هالیوود نیز قصد دارد نسخه آمریکایی فیلم «تونی اردمن» را بسازد و «جک نیکلسون» بازیگر برنده سه جایزه اسکار نیز برای بازی در نقش اصلی آن در نظرگرفته شده است.

جوایز فیلم آلمان که به «لولا» نیز معروف است، مهمترین جایزه فیلم در کشور آلمان است. مجموع ارزش مالی‌ این جایزه به حدود ۳ میلیون یورو می‌رسد و برندگان آن را هر ساله ۱۸۰۰ نفر از اعضای آکامی فیلم آلمان انتخاب می‌کنند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =