۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
اعتراض یک ناشر به کپی کردن کتاب‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیر مسئول نشر تایماز معتقد است، بسیاری از دفاتر فنی، کتاب یک انتشاراتی را کپی می‌کنند و در دسترس مخاطبان قرار می‌دهند.

مجید باشعور، مدیر مسئول نشر تایماز با اشاره به زیاده‌‌خواهی برخی از ناشران به عنوان دلیل کپی کتاب انتشاراتی دیگر گفت: «به هر کسی که از خواب بیدار شده است، مجوز نشر داده‌اند. بسیاری از دفاتر فنی، کتاب یک انتشاراتی را کپی می‌کنند و در دسترس مخاطبان قرار می‌‌دهند. اخلاقیات زیر سوال رفته است و اوضاع اقتصادی جامعه خراب است.»
 
او افزود: «مخاطب کتابش را می‌خواهد. در این بین ناشر باید کتاب پرمخاطب را کپی کند یا اینکه روی یک کتاب جدید کار کند. کار مخاطب خرید کتاب است. در کشور ما اینکه همین الان در یک دفتر فنی ببینم، کتابم کپی شده است؛ دست وی را بگیرم و به آگاهی ببرم وجود ندارد. هیچ قانونی برای تنبیه این فرد وجود ندارد. هم اکنون باید مجلس شورای اسلامی و دولت دست به دست هم بدهند و قانون کپی رایت را سفت و محکم بگیرند.»
 
باشعور ادامه داد: «در صورتی که قانونی برای کپی کتاب‌ها باشد، فرد مجبور است در این سیستم پیش برود . اگر بخواهیم این مسئله ریشه‌ای حل شود، مهمترین مسئله قانون است که بتواند اخلاق را حاکم کند. اگر فرد بداند در صورت کپی یک کتاب، تعلیق می‌شود و هزاران مشکل برایش پیش می‌آید، دست به این کار نمی‌زند. در دنیا اگر کسی کتابی را کپی کند، با وی به شدت برخورد می‌شود. ما هم باید مانند دنیا پیش برویم.»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 667207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =