«خبرجنوب» نوشت: با رانندگان اتوبوس های درون شهری که هنگام رانندگی سیگار میکشند، برخورد می شود.

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري شيراز در مراسم اختتاميه دوره آموزش اصلاح رفتارهاي ترافيكي و ايمني ويژه رانندگان اتوبوس هاي درون شهري با اعلام اين مطلب گفت: وقتي ما فرزند خود را 12 سال به مدرسه مي فرستيم اما او هنوز بلد نيست سلام كند و به راحتي مقررات را زير پا مي گذارد، بايد پرسيد پس آموزش علوم پايه و رياضي به چه كار مي آيد زماني كه او حتي از احترام به حقوق ديگران چيزي نمي داند؟ به همين دليل برگزاري چنين دوره هايي به افزايش اين مهارت ها در زندگي مي انجامد.
شمس ادامه داد: امسال پيام شورا و شهرداري، توسعه حمل ونقل بود و در همين ارتباط نيز هم اكنون 300 دستگاه اتوبوس جديد آماده بهره برداري است.
وي اضافه كرد: همچنين در حال حاضر 10 خودرو با همكاري پليس به سيستم دوربين ثبت تخلف مجهز شده كه با استفاده از آنها، تمامي خودروهايي كه در محدوده ايستگاه هاي اتوبوس پارك كردهاند جريمه شده و ما ايستگاه ها را براي اتوبوس ها خلوت مي كنيم.
شمس خواستار توجه بيشتر رانندگان اتوبوس به قوانين راهنمايي و رانندگي و حقوق شهروندي شد و گفت: امروز ما شاهد هستيم در پشت اتوبوسها جملاتي از قبيل «من از بين خطوط حركت ميكنم» درج شده و جا دارد رانندگان اتوبوس نيز در ترويج فرهنگ ترافيك در شهر پيشقدم باشند. البته ما نيز از سختي اجراي اين مهم آگاه هستيم و مي دانيم كه برخي مسافرين توقع دارند در خارج از ايستگاه سوار و پياده شوند.
وي اظهار داشت: به طور حتم هر فصل بايد 3 تا 4 دوره آموزش تخصصي را ويژه رانندگان حوزه حمل ونقل عمومي برگزار كنيم.
وي با انتقاد از استعمال دخانيات توسط تعداد اندكي از رانندگان خودروهاي حمل ونقل عمومي، گفت: امروز ما در هيچ خانواده اي به خود اجازه نمي دهيم در حضور زن و فرزندانمان و زير سقف سيگار بكشيم تا سلامت آنها به خطر بيفتد؛ به همين دليل از اين پس با رانندگان اتوبوسي كه درون اتوبوس و هنگام رانندگي سيگار بكشند با شدت برخورد خواهيم كرد چرا كه اين يكي از حقوق اصلي شهروندي است.
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري شيراز در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ممنوعيت استعمال سيگار در اتوبوس ها به صورت جدي دنبال و بر آن نظارت مي شود و شهروندان نيز در صورت مشاهده استعمال سيگار از جانب رانندگان اتوبوس، ميتوانند مراتب را از طريق مركز 137 شهرداري شيراز اطلاع رساني و پيگيري كنند. وي تصريح كرد: همچنين در زمينه برخورد با رانندگان خودروهاي شخصي كه در ايستگاه هاي اتوبوس توقف و اقدام به پارك ميكنند نيز علاوه بر خودروهاي مجهز به دوربين ثبت تخلف، در 100 ايستگاه اتوبوس دوربين هاي ثبت تخلف ثابت نصب شده كه هم تخلفات اين رانندگان را ثبت مي كند و هم تخلفات رانندگان اتوبوس ها؛ از جمله توقف خارج از ايستگاه. شمس افزود: در حال حاضر 1200 دستگاه اتوبوس و 1800 نفر رانندگان در ناوگان اتوبوسراني شيراز فعاليت دارند كه در اين دوره كه طي 8 هفته برگزار شد، 1200 نفر از رانندگان اتوبوسراني با برخي از مهارتها از جمله فرهنگ ترافيك و فرهنگ شهروندي آشنا شدند. وي با اشاره به مشاركت مركز آموزش فني و حرفه اي در اجراي اين طرح، گفت: علاوه بر اين در كنار آموزش هاي مرسوم، ما آموزش هاي ديگري در حوزه چشم سوم و كنترل هوشمند نيز داشتيم و در مراحل بعد، آموزش رانندگان ناوگان تاكسيراني و سرويس مدارس را در دستور كار داريم و در پايان نيز گواهينامه رسمي و بين المللي شركت در اين دوره ها به رانندگان اهدا خواهد شد.
گفتني است در پايان اين مراسم از 10 نفر از رانندگان برگزيده اتوبوسراني شيراز تقدير به عمل آمد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =