۲۰۲۳ سال ورود قطارهای خودران سریع‌السیر فرانسه

فرانسه قطارهای خودران سریع‌السیر خود را در سال 2023 وارد خطوط ریلی خود می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، فرانس اینفو به نقل از مقامات راه آهن ملی فرانسه / SNCF که تشکیلاتی دولتی است نوشت در حال توسعه قطارهای بدون راننده و خودران است که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال 2023 روی خطوط موسوم به TVG قرار داده خواهند شد.

همچنین قطارهای موسوم به Drone trains از 2019 وارد مدار می‌شوند که مجهز به سنسورهای اکسترنال بوده و سیستم ترمز خودکار دارند که با تشخیص به موقع عمل خواهند کرد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده 25 درصد از قطارها خودران می‌شوند و فاصله حرکتی بین دو قطار از 180 ثانیه به 108 ثانیه کاهش می‌یابد و اولین قطارهای خودران بین پاریس و جنوب شرق به حرکت در خواهند آمد.

این سیستم با سیستم خودکار متروی پاریس که در مواقع تشخیص خطا متوقف می‌شود، متفاوت است. مدیر SNCF در این باره می‌گوید سیستم متروی پاریس که در تونل حرکت می‌کند، با سیستم قطار خودران بین شهری فرق می‌کند.

انگلیس نیز روی خطوط ریلی خودکار خود به طور مستقل کار می‌کند چرا که سیستم مانیتورینگ و سیگنالینگ متفاوتی از فرانسه دارد و در برخی قسمتها حضور فیزیکی و لمس ابزار ریلی ضروری است.

سرمایه گذاری 9 میلیون پوندی دولت انگلیس برای توسعه قطارهای خودران خشم اتحادیه RMT را در آورده است و ممکن است فرانسوی ها زودتر از انگلیسی‌ها به فناوری قطارهای خودران دست پیدا کنند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =