ایرنا نوشت: رسانه های پاکستان روز شنبه گزارش دادند ژنرال 'راحیل شریف' فرمانده سابق ارتش این کشور که فرماندهی ائتلاف نظامی خودساخته عربستان نیز به وی واگذار شده، روز گذشته با یک پرواز اختصاصی از ریاض به لاهور بازگشته است.

 براساس گزارش منابع خبری پاکستان، راحیل شریف به همراه چند 'شهروند سعودی' وارد شهر لاهور شده است. در این خبرها، به مسئولیت افرادی که همراه ژنرال راحیل شریف به پاکستان سفر کرده اند، اشاره ای نشده است.

وی پس از ورود به لاهور، به منزل شخصی خود در این شهر رفته و شهروندان سعودی همراه وی نیز در یک هتل مستقر شده اند.
همچنین در خبرها اشاره ای به موقتی یا دائمی بودن بازگشت ژنرال شریف به پاکستان نشده است اما به نظر می رسد با توجه به این که این ژنرال پاکستانی به همراه چند نفر از سعودی ها به پاکستان بازگشته، حضورش در پاکستان موقت خواهد بود.

ژنرال راحیل شریف در اول اردیبهشت امسال و پس از موافقت بی سر وصدای دولت پاکستان، مسئولیت فرماندهی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان را برعهده گرفت و از فرودگاه لاهور با یک فروند هواپیمای اختصاصی سعودی، عازم عربستان شد.

موضوع پیوستن ژنرال راحیل شریف به ائتلاف نظامی یاد شده با انتقادهای فراوان در داخل پاکستان مواجه است. منتقدان معتقدند پاکستان در شرایط کنونی که از تروریسم به عنوان بزرگ ترین مشکل این کشور رنج می برد، نباید وارد بازی های خارجی و منطقه ای شود و بهتر است شخصیت های عالی نظامی و فرماندهان باتجربه ارتش این کشور، توان، دانش و تجربه خود را در مسیر مبارزه با تروریسم در داخل پاکستان به کار بگیرند.

موضوع پیوستن ژنرال راحیل شریف به ائتلاف نظامی یاد شده از سال گذشته و پیش از بازنشسته شدن این ژنرال از فرماندهی ارتش پاکستان مطرح بوده است. ژنرال راحیل شریف پاییز سال گذشته از سمت فرماندهی ارتش پاکستان بازنشسته شد. وی به مدت سه سال فرماندهی ارتش این کشور را برعهده داشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =