انتقاد باهنر از تندروی‌های پساانتخاباتی/ حمایت از قرارداد توتال

باهنر در نشست خبری خود با خبرنگاران به سئوالاتی در مورد احتمال حضورش در کابینه دولت دوازدهم، دولت در سایه، نقد قوا، آتش بس و «لابی من» مجلس دهم، پاسخ گفت.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا باهنر که عصر امروز در کافه خبر خبرآنلاین نشست خبری ماهانه خود را برگزار کرد؛ با تبريک به ملت عراق و آيت الله سيستاني، از جانفشاني آنها و کمک نيروهاي سپاه قدس و سردار سليماني در آزادسازي موصل تقدير کرد و افزود: اين اتفاق علاوه بر ملت عراق، مردم مظلوم منطقه را نيز خوشحال کرد. مردمي که ظلم داعش را با روح و روان خود احساس کرده بودند. وحشي‎گري‌هاي اين فرقه خودساخته در قتل عام‎ها و خريد و فروش انسان‎ها و ... قابل وصف نيست و امروز همه از شکست آنها خوشحالند.

وي با اشاره به اينکه ايران هم اين فجايع را از جانب تروريست‎هاي وطني يعني منافقين ديده است، ادامه داد: متاسفانه برخي کشورهاي اروپايي همانطور که مواضعشان درباره داعش روشن نيست، سلف هاي منافقين را هم به رسميت شناخته و با آنها جلسه مي گذارند. اين ظلم تاريخي آنها به بشريت است. اگرچه ريشه ايدئولوژيک تفکر تکفيري به اين سادگي از بين نمي رود، اما انشالله مجموعه خليفه گري آنها، به زودي زود جمع خواهد شد. آنها شايد روز اول يک جنگ نيابتي به راه انداخته بودند اما از همان زمان، ايران آنها را خطري براي منطقه مي دانست. اين نطفه با همياري آمريکا، پول برخي حکومت‎هاي منطقه از جمله عربستان و زميني که پاکستان در اختيارشان قرار داد، ايجاد شد که اميدواريم به زودي شاهد نابودي آنها باشيم.

باهنر در پاسخ به سوال خبرآنلاين که به احتمال حضور وي در کابينه دوازدهم اشاره داشت، از حسن ظن کساني که او را معرفي مي کنند، تشکر کرد و گفت: قبلا هم برخي دوستان از جمله آقاي کوهکن تصور داشتند که بهتر است من نامزد رياست جمهوري شوم اما اين کار را نکردم.

وي افزود: اگر من جاي آقاي روحاني بودم، حتما باهنر را معاون اول نمي کردم. دلايلش هم روشن است. من برخي کارهاي دولت يازدهم را تاييد کرده و مي کنم و اميدوارم در دولت دوازدهم هم موفق باشند. اما ما اختلاف نظرهايي هم با هم داريم و طبيعي است که روحاني کسي را که با او اختلاف دارد، به عنوان معاون انتخاب نکند.

باهنر در ادامه يک شوخي را بازگو کرد و گفت: «به کسي گفتند که مساله حل است؟ گفت بله 50 درصد طرف من حل است ولي 50 درصد طرف مقابل مشخص نيست!» حالا من مي خواهم بگويم که اين مطالبه، 100 درصدش حل نشده و نه اين طرف مي خواهد نه آن طرف! بايد به دولت مستقر براي حل مشکلات مردم کمک کرد. اگرچه برخي جاهاي تبليغات انتخاباتي خوب نبود و تخريب کننده بود اما همه نامزدها براي حل مطالبات اصلي مردم به اجماع رسيدند. از جمله رونق اقتصادي، اشتغال و ....

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين با تاکيد بر لزوم کمک به دولت براي حل مشکلات مردم، گفت: البته اگر دولت هم خواست برخي مسائل حاشيه اي را به متن بياورد يا برعکس، بايد حتما نقد شود. اما اگر دولت مي خواهد به حل مشکلات مردم کمک کند، من هم حمايت مي کنم. اعم از اينکه از من دعوتي بشود يا نشود.

باهنر

باهنر در ادامه سخنان خود در این نشست در پاسخ به سوالی درباره طرح ایده «آتش بس» از سوی علیرضا زاکانی، گفت: با کمال تاسف باید بگویم هنوز بعد از انتخابات رگه هایی از تندروی هم در بدنه و هم در سران دو جریان می بینیم، رقابت ها باید زودتر تمام شود. به صورت طبیعی این رقابت‌ها تا زمان استقرار کامل دولت و رای اعتمادی که رئیس دولت برای وزرایش از مجلس می گیرد ادامه خواهد داشت اما مطالبه جدی من از جریانات سیاسی این است که فضا را به سمت رادیکالیزه شدن، تند کردن و سیاه و سفید نشان دادن جامعه پیش نبرند.

وی تصریح کرد: بالاخره اقای روحانی پیروز انتخابات شده است و نیازی نیست که ایشان هم گاه گاهی تیکه هایی بیندازند یا انتقاداتی را مطرح کنند. طرف مقابل هم نباید تا دولت کارش را شروع نکرده، فقط دنبال مچ گیری باشد یا ثابت کند دولت در پاسخ به مطالبات ناتوان است، این روش ها ظلم است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، با تشبیه رقابت‌های انتخاباتی به رقابت باشگاهی، افزود: دولت مستقر شبیه تیم ملی است و باید مشکلات مردم و نظام را حل کند، همه احزاب و جریانات سیاسی باید به این تیم ملی یا سرپرست تیم ملی کمک کنند تا در پیشبرد کارها خصوصا در مسائل مربوط به رونق و مسائل اقتصادی موفق عمل کند.

*نباید از حضور سپاه در اقتصاد دلخور شد

باهنر در ادامه سخنانش اظهار داشت: قانون اساسی صراحت دارد که از توانمندی نیروهای مسلح برای توسعه و پیشرفت کشور در دوران صلح استفاده شود. البته باید کار شکل انحصاری نداشته باشد،مردم و بخش خصوصی هم باشند اما نباید از حضور سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اقتصاد دلخور باشد. شاید رئیس جمهور از سخنانی که مطرح کردند قصدی نداشته باشند ولی گاهی گلایه هایی می کنند. ببینید ارتش آمریکا یک پیمانکاری بسیار بزرگ دارد که کارهای بزرگی در دنیا انجام می دهد این ساختار حکومتی بسیاری از کشورهاست که از توانمندی نیروهای مسلح در دوران صلح برای پیشرفت و آبادانی کشورشان بهره می گیرند.

وی گفت: اینکه یکی بگوید چرا سپاه تفنگ دارد، آن طرف بگوید منم تفنگ دارم، موشک دارم حرف های درستی نیست. مثلا در همین قرارداد توتال سعی شده که به نفع ملت ایران متعقد بشود، مممکن است اشکالات ریزی هم داشته باشد اما برای رسیدن به رشد 8 درصدی که در برنامه ششم هم بر آن تاکید شده است نیاز به سرمایه خارجی داریم. به 200 تا 300 میلیارد دلار سرمایه خارجی نیاز داریم، برای جذب سرمایه هم باید این شرکت های خارجی را دعوت به کار کرد. البته این راه نباید برای سرمایه گذاران و مردم ایران راه را تنگ کند.

این چهره شاخص اصولگرا خاطرنشان کرد: باز هم تکرار می کنم اگر قرار باشد دولت رقابتی هم بکند باید رقابتش با دولت های خارجی باشد البته آن هم رقابت باشد نه تخاصم. نیروهای فعال داخلی باید به کمک دولت بیایند و یاری برسانند. دولت و رئیس دولت باید دقت بیشتری داشته باشند که مسائل حاشیه ای را به متن نیاورند و مسائل متن را مورد غفلت قرار ندهند.

باهنر در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا نقد قوه مقننه و مجریه راحت تر از نقد قوه قضاییه است و ایا نقصی در این امر وجود دارد یا نه، گفت: نقد اگر مشفقانه باشد از برکات نظام جمهوری اسلامی است و هر کسی باید سعه صدر داشته باشد. اگر نقد مخرب است باید نقاد به دل خودش برگردد. امام یک توصیه داشتند و می گفتند آن کسی که نقد می کند خودش اول از همه متوجه می شود که نقدش مخرب است یا مشفقانه. باید از نقد مخرب و تضعیف قوایی که باید کار را جلو ببرند خودداری کرد. از بزرگترین ابزار ریاست سعه صدر است. کسی که می خواهد مدیریت و ریاست کند و کار بزرگ انجام دهد باید سینه فراخی داشته باشد، کم حوصله و متعصب نباشد. نقد های مشفقانه را استقبال کند و نقد تخریبی که به دنبال تضعیف قوا هستند مقابله شود.

*دولت در سایه در غیبت احزاب معنا ندارد

وی درباره ایده تشکیل دولت در سایه و اینکه ایا در این دولت حضور خواهد داشت یا نه، گفت: معقتدم که رقابت های سیاسی و حتی مردمسالاری دینی که اصل و اساس نظام ما است در غیبت چند حزب مقتدر و وفراگیر به صورت جدی سبک و باریک خواهند شد.دولت در سایه هم در غیبت احزاب خیلی معنا ندارد.

باهنر گفت: اگر احزاب حاکم باشند و ضابطه مند باشند مقررات و تعاملات درون حزبی افراد حزب را بهم دیگر متعهد نگه می دارد. در مجلس دهم 130 نفر از لیست امید رای اوردند ولی از این 130 نفر همه به آقای عارف برای ریاست مجلس رای ندادند یعنی افراد از نردبان لیست امید بالا آمدند ولی متعهد نبودند.

دبیرکل جامعه مهندسین، خاطرنشان کرد: در غیاب احزاب، سیاستمداران کشور عادت کردند که منافع حزب را داشته باشند ولی هزینه های حزب را نپردازند. در غیبت احزاب دولت در سایه اصلا معنا ندارد چون اعضای دولت در سایه نه به رئیس دولت متعهد هستند نه رئیس دولت در سایه به اعضا متعهد خواهد ماند. مگر اینکه جمنا تصور کند حزب شود که من اطلاعی ندارم، ولی تا جایی که من شنیدم می گویند ما می خواهیم احزاب اصولگرا را با هم هماهنگ کنیم.

*در دولت در سایه نیستم

وی ادامه داد: خروج از رکود، مسائل ریزگرد، ضریب جینی، بیکاری و ...مسائلی بود که طرفین در مناظرات بر روی آن به اجماع رسیدند. این مسائل را هرکسی نه فقط دولت، بلکه جمنا و ...هم پیگیری کنند و کمک کنند تا دولت کارها را پیش ببرد. ولی اینکه یک عده جمع شوند که هر روز بگویند دولت توان ندارد عرض ندارد فایده ندارد.

وی تاکید کرد: من در دولت در سایه نیستم.

محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اظهارات روحانی درباره سپاه و ایجاد شکاف و دوقطبی در جامعه گفت: وحدت، لازمه حیات نظام جمهوری و توسعه کشور است، حرف های وحدت شکن مضر است و باید دقت شود، این کار انجام نشود.

*هم روحانی هم اژهای در سخنانشان دقت کنند

وی افزود: متأسفانه رگه های باریکی از دو جریان، کمر همت بسته‎اند که فضا را تند نگه دارند و تشنج ها را ادامه دهند. روز قدس عده ای علیه رئیس جمهور شعار دادند، قوه قضائیه هم گفت توهین کنندگان را تعقیب می کند و مجرمان را به سزای جرمشان می رساند. رئیس جمهور هم در حرف‎هایشان باید دقت کنند. آقای اژه‎ای محترم قاضی شجاعی است. او نیز در نمازجمعه مقوله بنی صدر را مطرح کرد. آن هم چند روز بعد از آنکه در راهپیمایی قدس چنین مقایسه ای را با آقای رئیس جمهور کرده بودند. ايشان هم بايد در حرف هايش دقت کند.

وی افزود: تحلیل تاریخ خوب است. چون رهبر معظم انقلاب فرمودند «نباید گذاشت جای جلاد و شهید عوض شود.» زمانی در حزب جمهوری کار می کردیم، فاصله خانه ما تا حزب 2 کیلومتر بود. ولی گاهي تا دو هفته در دفتر حزب جمهوری اسلامی مي‎مانديم. چون احساس می کردیم اگر به خانه برویم منافقین ما را ترور می کنند.

باهنر

وی ادامه داد: بدون اعلام حمایت یا محکوم کردن جریانی خاص، می گویم که در دو جریان رگه های باریکی برای تندکردن فضا فعال هستند. باید هیجانات فضای انتخابات فروکش کند. آنها که بر کرسی قدرت می نشینند به مطالبات جواب دهند، آنها هم که رأی نیاوردند، ناظر مشفقی برای دولت باشند. آنجا که کسي خارج ریل می رود، نقد کنند و آنجا که در ریل حرکت می کند کمک کنند.

*آن بزرگی که نامش برای مجمع مطرح بود، کسالتی یافت

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين درباره اعلام اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام در اسفند تمام شد، البته طول دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون اساسی نیامده و تعیین اعضای مجمع از اختیارات رهبری است و وظایف را هم شخص ایشان مشخص می کنند. تا زمانی که رهبر معظم انقلاب حکم جدید ندهند، مجمع تشخيص کنوني می تواند به کار خود ادامه دهد. اگر موردی پیش بیاید، سیاست های کلی می تواند به تأخیر بیفتد؛ اما اگر اختلاف مجلس و شورای نگهبان در مصوبه ای پیش بیاید، مجمع باید ورود کند. البته آن بزرگی که نامش برای ریاست مطرح بود، کسالتی پیدا کرد.

*حضور نمایندگان فعلی در کابینه اشکالی ندارد

باهنر درباره احتمال حضور نمایندگان فعلی در کابینه دوازدهم گفت: اين کار نه عیب و نه حسن است، اگر رئیس جمهور بخواهد از نمایندگان در کابينه آتي خود استفاده کند، این کار را می کند و اشکالی هم ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تقسیم اصلاح طلبان به دو بخش خوش خیم و بدخیم که پيش از اين عنوان کرده بود هم گفت: منظور من از اصلاح طلبان بدخيم، افراد رادیکال بود و خوش خيم‎ها هم معتدلين بودند. برخی اصلاح طلبان جزء هنجارشکنان و فتنه گران سال 88 بودند. این به آن معنا نیست که همه اصلاح طلبان را با یک چوب برانیم. در بین آنها علاقمند به رهبری، امام و کشور و دلسوز نيز وجود دارد. ولی فتنه گران از داخل اصلاح طلبان بيرون آمدند، آنها تا وقتی تکلیف خود را با فتنه روشن نکنند، حضورشان در کابینه نه به مصلحت دولت است و نه به مجلس اجازه می دهد. البته عده ای از بدخيم‎ها از مواضع گذشته‎شان عدول کردند، زمانی صحبت از تحریم انتخابات می کردند، اما الان بعد از 20 سال تریبون تبلیغاتی برای شرکت مردم در انتخابات شده‎اند! یعنی در نگاه خودشان تجدید نظر کردند. ما حضور کسانی که هنجارشکن باشند یا در فتنه نقش روشن و مشخص داشتند را در کابینه به مصلحت دولت نمی دانیم. ضمن آنکه چنین مسئله ای امکان ندارد. انشاءالله دولت از نیروهای کارآمد، جوان، پویا و مدبر استفاده کند.

وی در پاسخ به سوالي که به سهم خواهی جریان اصلاحات از رئیس جمهور برای حضور در کابینه اشاره داشت، گفت: چينش کابينه اختیاری است که قانون اساسی به رئیس جمهور و مجلس داده است. نمی توانیم توقع کنیم که آقای رئیس جمهور از جناح مقابل خودش استفاده کند. اگر اين کار را بکند، سعه صدر خود را نشان می دهد. من همواره توصیه ای به وزرا و استانداران داشتم که جلسه‎هاي ماهیانه با وزرا و استانداران قبلی خود بگذارند. الان طیف های مختلف سیاسی در کشور حضور دارند، اگر رئیس جمهور بتواند و تلاش کند بعضی از نیروهای قابل و توانمند را که در جریان او نیستند و کمک هم نکردند در کابینه استفاده کند، قدم مثبتی است. شاید رئیس جمهور بگوید خودتان چنین کاری را نکردید که در آن زمان به طور جداگانه جواب هایی را داریم.

او در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه «جریان اصولگرایی برای حفظ حضور خودش در کشور چه برخوردی با جریان های تندرو خواهد داشت؟ برخی از این افراد آراء مردم را به رسمیت نمی‌شناسند»، گفت: اینکه شما گفتید آراء مردم را به رسمیت نمی‌شناسند هیچ کس چنین حقی ندارد، حداقل من کسی را سراغ ندارم که در رسانه‌ها گفته باشد من روحانی را قبول ندارم، زمانی امام گفته بود وقتی کسی می‌گوید من قانون را قبول ندارم باید بگوییم قانون تو را قبول ندارد.

باهنر

*جریان‌ها نباید افراد تندرو خود را طرد کنند

باهنر در ادامه افزود: در مورد  افراد تندرو یا کندرو باید این را بگویم همه جریان های سیاسی تندرو و میانه رو دارند. اینکه قرار باشد هر جریانی افراد تندرویش را طرد کند قبول ندارم. باید تلاش کنیم تندروها تعدیل شوند. اصلاح‌طلبان هم باید اینگونه کار کنند، برخی از اطلاح‌طلبان چنان به روحانی فشار می‌آوردند که حتما باید وزرا هذا و کذا باشند. اما فضا باید انسجام و وحدت ملی باشد که کار را جلو ببرند.

تغییر در کابینه دوازدهم و کاهش سن وزرا، سئوالی بود که باهنر در توضیح آن، اینگونه پاسخ داد: تغییرات دولت فقط مستند به سن نمی‌تواند باشد. بله من هم معتقدم که معدل سن اگر پایین تر باشد بهتر خواهد بود، اما باید هم بدانیم که وزارتخانه جای کارآموزی نیست اینکه جوان پرانرژی را بیاوریم که در این چهار سال تازه بخواهد کار را یاد بگیرد، هم درست نیست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، اظهار کرد: کابینه باید مدبر، مجرب و توانمند باشد و اینکه در کابینه یازدهم در این مورد کمبود وجود داشت. علاوه بر این موارد شجاعت اقدام هم کم بود، یعنی بعضی از وزرا مجرب و مدبر بودند اما چون می‌دانستند  کاری هزینه دارد، انجام نمی‌دانند، حتی پیشنهاد می‌کنم این بار اسم دولت را تدبیر و اقدام بگذارند.

نماینده ادوار مجلس، در رابطه با سئوالی مبنی بر اینکه « آیا فراکسیون روحانیون مجلس دهم مانند فراکسیون روحانیون مجلس قبل موفق است؟»، گفت: فراکسیون روحانیت مجلس قبل، اصلاح طلب و اصولگرا در خود داشت. بیشتر کارشان صنفی بود. فکر کنم شما بیشتر بحث تان فراکسیون های سیاسی است.

او تشریح کرد: عملا مجلس دهم سه فراکسیون امید، اصولگرا و مستقلین دارد.فراکسیون مستقل و اصولگرا در سال اول با هم کار کردند و اخیرا شنیدم که فراکسیون اصولگرا خودش را از مستقلین جدا کرده است چون قبلا با هم به نام فراکسیون ولایت بودند. در مجالسی که فراکسیون نتواند نصف به علاوه یک داشته باشد باید ائتلافی کار کند.

*در مجلس سه فراکسیونی، فراکسیون سوم تصمیم می‌گیرد

باهنر در توضیح این موضوع گفت: یعنی وقتی سه فراکسیون هیچ کدام در اکثریت نباشند باید با هم ائتلاف کنند. در این مجالس حزب سوم برنده می‌شود، چون فراکسیون اول و دوم عدد ندارند باید با فراکسیون سوم تفاوق کنند. مثالی بزنم در مجلس پنجم کمیسیون ها کوچک بودند و تعدادشان زیاد بود.کمیسیون بهداشت و درمان 13 عضو داشت که 6 نفر از اعضای کمیسیون چپ و 6 نفر هم راست بودند و نماینده اقلیت که یهودی بود، نفر سیزدهم بود. وقتی موقع انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون می‌شد، این نماینده اقلیت می‌آمد و به من می گفت، آقای باهنر کدام را رئیس بگذارم!(خنده)

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین  با تأکید بر این نکته که در مجالسی که سه فراکسیون دارند، سومین فراکسیون در مجلس تصمیم‌گیری می‌کند، ادامه داد: فراکسیون سوم تصمیم می‌گیرد که کدام فراکسیون رایش بالا برود. مجلس سه فراکسیونی یک مقدار بررسی رایش پیچیده تر است. حالا اینکه چرا دوستان این سه فراکسیون را تصمیم گرفتند، نیاز به تفسیر بیشتر دارد.

آخرین سئوال از باهنر در رابطه با وجود «لابی من» در مجلس دهم، بود، که او اینگونه پاسخ داد: هیچکدام از ما، از شکم مادر مجرب بیرون نیامدیم. من جواب شما را با جواب یک سئوال دیگر می‌دهم.

او با اشاره به برنامه تلویزیونی که در آن حاضر شده بود، گفت: من برنامه ای زنده در تلویزیون داشتم. مجری سئوال کرد نظرت در مورد مطهری و پزشکیان نواب رئیس مجلس دهم چیست؟ من معمولا مذاکرات را گوش میدهم، آنجا گفتم اگر شما توقع دارید کسی که سال اول نائب رئیس شده مثل کسی که سال‌ها این سمت را داشته است، تجربه کسب کرده باشد، این توقع غیرقابل قبولی است. اما اگر بخواهید مثلا مطهری را با سال اول من مقایسه کنید خیلی هم عملکرد ایشان خوب است.

باهنر در حین خاطره‌گویی‌هایش، گفت: بگذارید،خاطره ای را افشا کنم. من تنها نماینده ای بودم که دو دوره دبیر بودم و بعد نائب رئیس شدم. روزی من در حال اداره مجلس بودم، ناگهان یادم رفت که رئیس هستم و فکر کردم که منشی هستم، از صندلی ریاست مجلس بلند شدم و وقتی از پله ها در حال پایین رفتن بودم، فهمیدم که من رئیس هستم!(خنده) البته خوشبختانه دوربین ها نتوانستند بگیرند که شماها ببینید.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد:بنابراین این«لابی من» که شما گفتید اینگونه بود.به حق یا نا حق من ،مهندس عبداللهی و ناطق نوری هفت دوره در مجلس نماینده بودیم، بالاخره اگر بخواهیم از کسی که یک دوره نماینده بوده است توقع داشته باشیم مانند کسی باشد که شش دوره در مجلس بوده است، این نادرست است. این سنت الهی است که جابه جا شوند، جوان ها باید بروند و جایگزین شوند، از نظر کار حتما جوانان بهتر از ما هستند.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    45 4
    جناب آقای باهنر گرامی شما به خاطر نقشتان در به قدرت رسیدن احمدی نزاد و به خاک سیاه نشاندن مردم ایران لیاقت گرفتن هیچ پست و مقامی ندارید.
  • حسین A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    27 0
    دولت در سایه ، دولت بهار ، دولت ... ، اصلا کی گفته ما باید یک دولت داشته باشیم یه سوله ای چیزی درست کنند هرکی نتونست کمتر از دولت داری رضایت بده یه غرفه توش بزنه . ما کارهای غریب تر از این هم کردیم این که چیزی نیست .
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    انچه ما در این مدت از اصولگرایان بخصوص شاخع پایداری دئیدیم این بود که هر هفته یک دردسر برا دولت درست کردند و هر هفته یک تخریب راه میندازن اصولگراها باید مسئولیت به عهده بگیرن و اگر اینطور ادامه پیدا کنه روحانی باید به ملت بگه که اینها مانع هستند برای حل مشکلات و خودشون هم مشکلات رو درست کردن اما نمیذارن حل بشه نمیشه که هر هفته یک داستان درست کرد
  • بی نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    جناب باهنر خوشخیم وبد خیم کلمه پسندیده ای نیست همچنانکه با یک چوب راندن زیبنده نیست حتا اگرضرب المثل باشد
  • بی نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    1 0
    اخه این دولت چه کار نامه ای برا دفاع داره که با هنر ازش حمایت میکنه
  • عباسعلی مختاری A1 ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    0 0
    هم خدا و هم خرما. یکی به نعل یکی به میخ. این اقای احمدی نژادی میخواهد بعد از شکست سیاسی و خانه نشین شدن دیگر بار پلاسی برای خود ببافد غافل از اینکه مردم ایران برای این افراد مذبذب جایگاهی قایل نیستند
  • پیمان A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    0 0
    خدا را شکر حداقل یکی وانمود می کنه که باید به رای مردم احترام گذاشت نه مثل همفکرانش که رای مردم را ....