سیدرضا اکرمی*

قطعا رئیس جمهور بعد از مشورت و تفکر در فرصتی مناسب کابینه را انتخاب کردند؛ و نتیجه شد آنچه که می‌بینید. 50 درصد کابینه تغییر کرده است. علاوه بر این وزرا، معاونان و روسای سازمان هایی که در راس هستند نیز به همان اندازه که وزرا مهم هستند، نقش کلیدی در دولت دارند؛ بنابراین نباید همه داستان را به کابینه منحصر کرد.

اکنون نظر نمایندگان برای چهار سال سیاسی کشور و جامعه مهم است؛ آنها باید با سوال و جواب وزرای پیشنهادی را محک بزنند؛ سپس رای خود را به گلدان ها بیندازند. هرگز نباید وزیری را یک جانبه قضاوت کرد یا برای اینکه عضو گروه خاصی است رد کرد.

مطلب بعدی مشکلات موجود در جامعه است، مسئله اقتصاد، تولید و اشتغال باید بیشتر از بقیه مسائل جدی گرفته شود. کابینه ای که به مجلس معرفی شد باید حتما این مسئله و مسائل دیگر مانند اعتیاد، اختلاس و ولنگاری در جامعه را مورد توجه قرار دهد تا از غصه جامعه کم کند. در جامعه نیروی جوان زیادی وجود دارد که باید نسبت به آنها احساس مسئولیت کرد. بیکاری برای جوان ها از بیماری بدتر است.

کابینه بسیار مهم است اما نقش مردم و آگاهی آنها را نمی شود نادیده گرفت؛ درست نیست که خودمان را رها کنیم و منتظر باشیم کابینه همه مشکلات را حل کند.

*عضو جامعه روحانیت مبارز

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =