واکنش بازارهای جهانی به آمار اقتصادی ژاپن/ ثبات ارزش دلار در بازار

نیم سکه و ربع سکه هر دو مشابه روز گذشته به ترتیب با قیمت های ۶۳۶ هزار تومان و ۳۷۶ هزار تومان در بازار به فروش رسیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار سکه در سومین روز هفته با روندی کاهشی رو به رو شد.

سکه امامی با کاهش ۲ هزار و ۸۵۰ تومان نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی نیز با کاهش هزار تومان با قیمت یک میلیون و ۱۸۸ هزار تومان در بازار عرضه شد.

بازار ارز در روز دوشنبه با نوسانات اندکی معاملات خود را آغاز کرد.

دلار آمریکا با افزایش یک تومان نسبت به روز گذشته با قیمت ۳ هزار و ۸۱۳ تومان در بازار به فروش رسید. یورو اروپا ۴ هزار و ۵۶۱ تومان، پوند انگلیس ۴ هزار و ۹۴۹ تومان و لیر ترکیه هزار و ۱۰۸ تومان است.

به گزارش سی ان بی سی، نیک کی ۲۲۵ با کاهش ۰.۹۸ درصد رو به رو شد. افزایش ۴ درصدی اقتصاد ژاپن نسبت سال گذشته در ۴ ماهه دوم سال جاری موجب افت شاخص ها در بازار شده است. به طوری که رویترز پیش بینی کرده بود که در این مدت زمان ژاپن ۲.۵ درصد افزایش داشته باشد اما ژاپن بیشتر از این افزایش داشت. 

از سوی دیگر کوسپی کره جنوبی پس از تنش های زیاد جغرافیایی، ۰.۶۳ افزایش داشت. در استرالیا شاخص ASX200 نیز با افزایش ۰.۶۵ درصدی رو به رو شد.

این در حالی است که شاخص دلار با روند با ثباتی، به ارزش ۹۳.۰۶۴ رسید. از طرف دیگر قیمت نفت در بازارهای جهانی با نوسانات اندکی مواجه شد. قیمت نفت برنت با کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۵۲.۰۸ دلار رسید .از طرف دیگر نفت خام آمریکا با افزایش ۰.۰۶ درصد به ۴۸ دلار و ۸۵ سنت رسید.

تنش‌های ژئوپلتیکی فروکش کرده‌اند، به همین دلیل قیمت طلا نیز در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرد.هر اونس طلا ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۸۷.۶۰ دلار رسید.

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =