خانه‌ملت نوشت: نماینده ادوار مجلس معتقد است تیم اقتصادی دولت در قالب وزرای پیشنهادی، هماهنگی لازم را دارد و می‌تواند نظر نمایندگان مجلس را جلب کند.

قدرت الله علیخانی در خصوص چینش کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم ازسوی حسن روحانی گفت: رئیس جمهور وعده تغییر نیمی از کابینه را داده بود که بر همین اساس در نهایت کابینه فعلی معرفی شد که دو بخش دارد: یک بخش وزرای پیشنهادی به مجلس و بخش دیگر معاونان رئیس جمهوری و روسای سازمان های زیر نظر رئیس جمهوری. البته حضور ممتاز دکتر جهانگیری در دولت و نقش آفرینی ایشان در دفاع از کابینه ،عامل اقتدار دولت دوازدهم است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جامعه در حال حاضر حساس شده و مردم دغدغه جدى در خصوص کابینه آینده را دارند، عنوان کرد: افراد حاضر در کابینه افراد شناخته شده ای هستند و افرادی همچون زنگنه ، ظریف ، حجتی ، قاضی زاده هاشمی ، رحمانی فضلی ، علوی ، سلطانی فر ، آخوندی و ربیعی از دولت یازدهم نیز حضور دارند که شناخته شده هستند.همچون برخی چهره های جدید اما توانمند مانند بی طرف ، کرباسیان ، شریعتمداری ، آوایی و بطحایی و برخی دیگر نیز حضور دارند که موجب تقویت کابینه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی جریانات سیاسی انتظار داشتند نظرات آنها در کابینه مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: علیرغم احترام به نظرات این گروهها و با توجه به محذورات روحانی، بلحاظ قانونى رئیس جمهور تصمیم گیرنده است و مجلس در نهایت با بررسی صلاحیت ها ، رأی می دهد.

علیخانی در ادامه در خصوص وضعیت حضور زنان در کابینه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اعلام کرده اند به حضور زنان در کابینه معتقد مى باشند و علیرغم اینکه هیچ وزیر خانمی معرفی نشده اما بخشی از معاونان وی را بانوان تشکیل می دهند اما با این حال جامعه زنان هنوز گله مند هستند و مناسب است آقای روحانی به وعده خود در به کارگیری زنان توانمند در بدنه علمی و اجرایی کشور عمل کند.

این نماینده مردم در دوره های اسبق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کابینه باید پاسخگوی 24 میلیون رأی مردم باشد، تصریح کرد: وزرا باید نقش آفرینی کرده و مشکلات فعلی کشور که اشتغال و معیشت مردم است را با جدیت پیگیرى و بهبود ببخشند. همچنین باید دلسوز و فداکار باشند تا انتظار جامعه و مردم برآورده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اکثر وزرای پیشنهادی دارای انگیزه هستند، عنوان کرد: دولت تلاش کرده تیم اقتصادی هماهنگی داشته باشد و علیرغم اینکه به برخی موارد دولت یازدهم منتقد هستم، معتقدم تیم خوبی انتخاب شده و آقای کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد سوابق خوبی در دولت ها داشته و توانسته است به اموراتی که در دست داشته ساماندهی کند.

وی همچنین با اشاره به شاخصه های وزیر پیشنهادی کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت: ایشان توانسته توقعات رییس جمهور و انتظارات جامعه را با توجه به شرایط محقق سازد و در سایر مسوولیت هاى وزارت خانه ؛ مانند توسعه، امنیت و مرزهاى کشور، آسیب هاى اجتماعى و مبارزه با مواد مخدر موفقیت های خوبی داشته است.

علیخانی افزود: همچنین رحمانی فضلی در انتخابات اخیر و سایر انتخابات هایی که در دوره مسئولیت خود برگزار کرد ، بسیار خوب و مطابق مر قانون عمل کرد و هر کجا که لازم شد، در دفاع از دولت نیز با شهامت وارد شد و ملاحظه کاری نکرد.مهندس حجتی نیز از چهره های موفقی است که در چندین دولت حضور داشته و عملکرد وی در بخش کشاورزی و تامین غذایی موفق بوده است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتظار مردم این است که مقامات عالى در همه قوا و اکنون که زمان آغاز به کار کابینه جدید است همت خود را صرف همدلى و همکارى براى حل مشکلات جامعه و کشور کنند. وزراى جدید نیز باید بدانند که چه مسوولیت خطیرى را اکنون عهده دارند و با انگیزه وارد خدمت به مردم شوند و در کنار آن ، مطالبات ٢٤ میلیونى را در رویکرد و عمل خود پاسخگو باشند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =