قاچاقچیان پرندگان شکاری به تحمل سه سال زندان محکوم شدند

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان ملایر گفت: با حکم مرجع قضایی 2 قاچاقچی بین المللی پرندگان شکاری در ملایر به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی و تحمل سه سال حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرآنلاین از ملایر ؛ مجید شعبانلو، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: 2 شکارچی غیر بومی پائیز سال گذشته با حضور در منطقه حفاظت شده ملایر و طعمه قرار دادن پرندگان اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری کردند.

وی ادامه داد: این شکارچیان اقدام به حفر چاله ای برای مستقر شدن و دیده‌بانی کرده سپس روی چاله را می‌پوشاندند.

شعبانلو اظهار داشت: این افراد پرندگانی نظیر گنجشک، یاکریم ، کبوتر و بلدرچین را به عنوان طعمه قرار داده و بر پای طعمه طناب می‌بستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: پس از شکار طعمه توسط پرندگان شکاری، شکارچیان به آهستگی طناب را به سمت چاله کشیده و در فرصت مناسبی پرنده شکاری را صید می‌کردند.

شعبانلو اضافه کرد: شکارچیان که از بومیان جنوب کشور بودند پرندگان شکاری صید شده را در کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می رساندند.

وی با ذکر اینکه شکارچیان در بخش سامن از توابع ملایر دستگیر شدند خاطرنشان کرد: در بازجویی از شکارچیان متخلف علاوه بر طناب و وسایل زنده‌گیری پرندگان، 2 بهله پرنده شکاری قرقی کشف و ضبط شد.

وی افزود: این افراد بیشتر با هدف زنده‌ گیری پرندگان شکاری از خانواده شاهین‌ سانان نظیر بالابان و در فصل مهاجرت پرندگان، اقدام به این زنده‌ گیری می‌ کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر یادآور شد: پس از معرفی 2 متخلف به مرجع قضایی، پرنده های شکاری نیز به دستور قاضی در محل زندگی خود رها سازی شدند.

لازم به ذکر است، مناطق تحت مدیریت محیط زیست در ملایر زیستگاه گونه ‌های مختلف جانوری است از جمله در منطقه 'لشگردر' این شهرستان علاوه بر وحوش، شمار زیادی از پرندگان چه به صورت فصلی و چه به صورت بومی وجود دارند که از مهمترین آنها می‌توان به عقاب‌ طلایی، دلیجه، کبک نوک سرخ، تیهو، جغد، کمرکولی، سسک ، فاخته، زرد پره، دارکوب و پری شاهرخ اشاره کرد.

وجود وحوشی همچون کل و بز، قوج و میش و گوشت خوارانی نظیر گرگ، روباه، شغال، کفتار، تشی و گورکن همچنین زیست پرندگان بومی و فصلی از جمله عقاب‌طلایی، جاذبه‌های جانوری منطقه لشگر را دو چندان کرده است.

این منطقه دارای گیاهان متنوعی از تیپ گیاهان کوهستانی است و گیاهان دارویی همچون کلاه‌میرحسن، گون، گل‌گندم، بروموس، علف بادبزنی، نخود وحشی، پیچک صحرایی، خاکشیر، میخک، کنگر، علف چای، زنبق وحشی، کاکوتی، اسپند، چوبک یا گلکه، شکر تیغال، آلوچه وحشی، زالزالک وحشی و دیگر گونه‌های گیاهی از نوع گندمیان و تیره نعناعیان در آن فراوان دیده می‌شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =