۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
سید مسعود سیادتی رئیس شورای شهر سمنان شد

آیین تودیع ومعارفه اعضاء شورای اسلامی شهرسمنان با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس، سید عباس دانایی فرماندار سمنان و اعضای شورای دوره چهارم و پنجم شورای شهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین محمدرضا خباز استاندار سمنان در آیین تودیع و معارفه اعضای قدیم و جدید شورای اسلامی شهر سمنان که صبح امروز (چهارشنبه) در فرمانداری سمنان برگزار شد با تاکید بر اهمیت شوراها در کشور گفت: عضویت در شوراهای شهر و روستا و نمایندگی از طرف مردم یک امر سهل ممتنع است چراکه در مقام عمل با فراز و نشیب های فراوان مواجه خواهد شد.
استاندار سمنان با یادآوری حضور خود در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگی مردم در مجلس و یا شورای شهر مسئولیت مهمی است که در آن فقط باید با خداوند متعال معامله کرد.
خباز به ضرورت توجه اعضای شورای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: بیشتر مردم در شهرهای کوچک از شوراهای خود توقع دارند به مشکلات آنان رسیدگی کنند.
وی با اشاره به متن سوگندنامه اعضای شوراها تصریح کرد: در سوگندنامه شوراهای اسلامی شهر و روستا هم از بایدها و هم از نبایدها سخن به میان آمده است که این دو بخش را باید با یکدیگر دید.
استاندار سمنان با بیان اینکه مسئولان کشور و نمایندگان مردم نباید هیچ شان دیگری به جز خدمت برای خود قائل باشند افزود: بعد از انجام واجبات، هیچ امری بالاتر و ارزشمندتر از خدمت به مردم وجود ندارد.
خباز اعضای شوراهای شهر و روستا را به توجه بیشتر به مقررات و چارچوب وظایف خود فراخواند و گفت: اطلاع از دامنه اختیارات و نیز آگاهی از قوانین موضوعی است که می تواند به افزایش انسجام شوراها کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر و روستا چنانچه پیشنهاد و نظر تخصصی ویژه ای برای طرح در سطوح عالی کشور دارند برای پیگیری به مسئولان استانی اعلام کنند.
در ادامه فرماندار سمنان با بیان اینکه بودجه مصوب 4 سال گذشته شهرداری 384 میلیارد تومان بود، گفت: 351 میلیارد تومان از بودجه شهرداری سمنان در شورای شهر چهارم محقق شد.
سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان در این آیین با اشاره به اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر سمنان 403 جلسه تشکیل شد، گفت: کمیته تطبیق مصوبات شورای اسلامی نیز در این دوره 132 جلسه تشکیل دادند.
فرماندار شهرستان سمنان افزود: جلسات شورای چهارم شهر سمنان بیش از 2 هزار مصوبه داشت که 430 مصوبه جهت اصلاح به شورا برگشت خورد.
دانایی با بیان اینکه 7 درصد از مصوبات شورای چهارم مغایر قانون بود، اظهار کرد: از این تعداد مصوبات 143 مصوبه با قانون مغایر بود و 2 مصوبه نیز به هیات حل اختلاف رفت.
وی درخصوص تعامل و همکاری شورای دوره چهارم گفت: دوره چهارم شورای اسلامی نسبت به دوره های قبل بیشترین تعامل و همکاری را با فرمانداری داشته است.
دانایی با اشاره به بودجه های شهرداری در سال های اخیر بیان کرد: بودجه مصوب شهرداری در سال های 92، 93، 94، 95، 96 به ترتیب 57 میلیارد تومان، 120 میلیارد تومان، 107 میلیارد تومان، 100 میلیارد تومان، 142 میلیارد تومان بوده است.
فرماندار شهرستان سمنان با بیان اینکه بودجه مصوب 4 سال گذشته شهرداری 384 میلیارد تومان بوده است، گفت: از این مبلغ 351 میلیارد تومان آن محقق شده است

دکتر همتی نیز در این جلسه گفت: در شرایط فعلی آنچه می تواند کشور را نجات دهد ایجاد آرامش، ثبات و امنیت است.بنابراین هر تفکری که این پایه ها را مختل کند نه مورد قبول مردم خواهد بود و نه نظام.
من اعتقاد دارم که شورا پنجم با توجه به زیرساختهای گردشگری می تواند جهش های بزرگی را در شهر و حتی الگوی کشوری انجام دهد.
وی ادامه داد مردم به این تفکر در چند انتخابات گذشته رای دادند.در مجلس نیز با توجه به سلایق مختلف در زمان رای گیری و تصمیم گیری منافع ملی و منافع نظام اصل و محور است.
سید مسعود سیادتی فردی است که برادر شهید است و برای انقلاب و نظام سلامتی خودش را داده است، رای اول را می آورد این اعتماد مردم است.وقتی از سوی مردم برای اعضای شورای شهر اقبال می شود این لطف خداوند است که زمینه خدمت را برای آنها فراهم می کند.
دکتر همتی اظهار داشت ما باید بپذیریم که در حال حاضر فضای کشور بسیار متفاوت است نسبت به 20 سال پیش،مردم نشان دادند که در آرامش و با تفکر تصمیماتی می گیرند که متفاوت است.به راحتی یارانه 3 برابری را کنار می زنند و تفکر برنامه ریزی علمی و خردورزی را انتخاب می کنند.این یک تحول است.
مردم با استفاده از فضای مجازی و مطالبه گری مسئولیت ما را در قبال خود سخت تر می کند،که ما باید خود را تطبیق بدهیم برای خدمت رسانی به مردم. هیچ کس نمی تواند بگوید من سیاسی نیستم و هرکس که فکر و اندیشه دارد فرد سیاسی است و این تفکر سیاسی مردم نباید مانع خدمت به مردم شود و در خدمت به مردم باید رضایت خدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
در پایان نیز بعد از انتخابات بین اعضای شورای شهر سید مسعود سیادتی به عنوان رئیس ، عباس البویه نایب رئیس و محمد همتی منشی شورای جدید سمنان انتخاب شدند

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =