۰ نفر
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵

ایسنا نوشت: ترامپ در دیدار با امیر قطر گفت که مناقشه دوحه و اعراب خیلی زود حل می‌شود.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در آغاز دیدارش با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، در حاشیه اجلاس سازمان ملل گفت: این افتخار بزرگی برای من است که با امیر قطر دیدار کنم. ما اکنون برای حل مشکل در خاورمیانه تلاش می‌کنیم و من معتقدم که به زودی می‌توانیم آن را حل کنیم. این مشکل خیلی سریع حل می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی گفت: هرگز به عربستانی‌ها درباره تحرک نظامی علیه قطر هشدار نداده است.

ترامپ افزود: ما همچنین درباره مسائل دیگری صحبت می‌کنیم. ما طی این مدت کوتاه و از زمان دیدارمان در عربستان روابط خوبی با هم داشته‌ایم. نشستی فوق‌العاده و بسیار مهم و تاریخی بود.

امیر قطر نیز گفت: روابط میان آمریکا و قطر روابط بسیار مستحکم و تاریخی است. همانطور که گفته شد نشست ریاض بسیار مهم بود و ما توافقنامه همکاری را امضا کردیم.

وی درباره بحران با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما دیر زمانی است گفته‌ایم که با مذاکره موافقیم و همچنان این موضع ما خواهد بود. ما مشکلاتی با همسایگانمان داریم و من اطمینان دارم که به زودی می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

امیر قطر همچنین با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد. دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله فلسطین، سوریه، یمن و بحران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

دراین دیدار همچنین روابط همکاری بین قطر و سازمان ملل و راه‌های توسعه آن از جلمه مسائل درج شده در دستورکار نشست‌های کنونی مجمع عمومی سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وصال A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    3 1
    بدبخت حاکمان بازیچه قرارگرفته شده کشورهای حاشیه خلیج فارس . اصلا یک نمه فکر نمیکنند که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی چی گفت.فکرنمیکنندکه ترامپ دلال است و همه این جنگ و دعوا درست کردنها برای فروش سلاح است.این کشورها پول را به شکم آمریکایی ها می ریزند و آنان کیف میکنند ولی مردم میانماردارند تلف میشوند.