استاندار خوزستان گفت: به زودی دومین مرکز شتابدهی را در فنی و حرفه ای خوزستان و سومین مرکز شتابدهی را در دانشگاه چمران راه اندازی خواهیم کرد زیرا باید برای اندیشه های نو، خلاقیت ها و تفکرات بدیع فرزندان استان اهمیت قائل باشیم تا نخبگان از خوزستان مهاجرت نکنند .

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت استانداری خوزستان: غلامرضاشریعتی امروز، 23 مهرماه در مراسم افتتاح اولین مرکز شتاب‌دهی نوآوری کسب و کار خوزستان در اهواز اظهار کرد: اشتغال جوانان یکی از مساله ها و دغدغه های اصلی کشور است و مسولان باید برای بهبود روند وضعیت اشتغال و فضای کسب و کار تلاش کنند. 

وی افزود: با ایجاد فضای مناسب برای بخش خصوصی و عقب نشینی دولت در اقتصاد می توان اوضاع و شرایط اقتصادی را بهبود بخشید . 

شریعتی تصریح کرد: اگر بخواهیم اشتغال را در استان بهبود ببخشیم باید در حوزه های مختلف تلاش شود تا فضای کسب و کار خوزستان بهبود یابد و مقررات دست و پاگیری که در کشور و استان خوزستان وجود دارد به حداقل برسد .

استاندار خوزستان با اشاره به کاهش بروکراسی های اداری در خوزستان گفت: برای دریافت مجوز در استان خوزستان به انجام 760 فرآیند نیاز است که با تلاش های انجام شده این میزان به 160 فرآیند کاهش پیدا خواهد کرد و حتی می توان این میزان را به تعداد فرآیندهای کمتری کاهش داد .

وی ادامه داد: در 4 سال گذشته نرخ بیکاری در خوزستان کاهش داشته و شرایط بهبود پیدا کرده است و باید تلاش شود تا شرایط بهتر نیز شود .

شریعتی عنوان کرد: نرخ مشارکت در استان افزایش داشته و این امر نشانه خوبی در وضعیت اقتصادی به شمار می رود اما باید فضای کسب و کار را بیش از پیش بهبود بخشید و افتتاح مرکز شتابدهی نوآوری یکی از راهکارهای موثر در این زمینه است .

استاندار خوزستان با اشاره به حمایت شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان نسبت به راه اندازی نخستین مرکز شتابدهی نوآوری کسب و کار استان گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان به وعده های خود در زمینه ایجاد این مرکز عمل کرد و علاوه بر در اختیار قرار دادن فضا و مکان مناسب از هیچ گونه حمایتی از این مرکز دریغ نکرد .

وی افزود: اگر با همین شرایط پیش برویم موانع تولید برطرف و صنعتگران و تولیدکنندگان حمایت خواهند شد .

شریعتی با بیان این که همه مدیران وظیفه دارند تا ایده پردازان، سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت کنند، خاطر نشان کرد: به زودی دومین مرکز شتابدهی را در فنی و حرفه ای خوزستان و سومین مرکز شتابدهی را در دانشگاه چمران راه اندازی خواهیم کرد زیرا باید برای اندیشه های نو، خلاقیت ها و تفکرات بدیع فرزندان استان اهمیت قائل باشیم تا نخبگان از خوزستان مهاجرت نکنند.  

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =