ایرنا نوشت: سخنگوی گروه طالبان مسئولیت حمله راکتی صبح امروز شنبه را به منطقه «وزیرمحمد اکبرخان» در ناحیه «دهم» را بر عهده گرفت و مدعی شد این دو راکت را به قصد پایگاه نظامیان خارجی مستقر در این منطقه پرتاب شده است.

«ذبیح الله مجاهد» یکی از سخنگویان گروه طالبان روز شنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت که این راکت ها به هدف خود اصابت کرده و مدعی ورود تلفات سنگین به این نیروها شده است.

تاکنون دولت افغانستان یا مراجع اطلاع رسانی نظامیان خارجی در کابل پیرامون این حمله واکنش خبری نشان نداده اند.

در برخی از صفحات اجتماعی آمده است که این راکت ها در نزدیکی پایگاه نظامیان ناتو به نام «کمپ ایگر» اصابت کرده است.

شب گذشته دو عملیات انتحاری در میان نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در غرب شهر کابل و مسجد جامع شهرستان دولینه در استان غور رخ داد که بیش از 60 کشته و چیزی نزدیک به دو برابر این تعداد، زخمی بر جای گذاشت که مسئولیت این حملات تروریستی را داعش بر عهده گرفت.

طالبان نامی است که برای مجموعه ای از گروههای تروریستی مخالف مسلح دولت افغانستان استفاده می شود که این جمع را دولت بارها برای توقف کشتار مردم به میز مذاکره برای صلح دعوت کرده است.

طالبان از یک سو خروج خارجی ها را برای مذاکره شرط گذاشته است و خود را برآمده از دل مردم جا می زند و به نظر می رسد می خواهد با ایجاد هراس امتیاز بیشتری را قبل از نشستن سر میز مذاکره به دست آورد.

داعش بر خلاف طالبان از اساس تفکرش در افغانستان جایگاه مردمی ندارد و چهره زشت آن که در سوریه و عراق نمایش داده شد به میزان کافی تنفر مردمی را در افغانستان برانگیخته است و حتی در برخی نقاط بین طالبان و داعش درگیری گزارش شده است.
ولی این طور به نظر می رسد که اربابان این گروهای تروریستی که هر دو عامل طالبان و داعش را برای اهداف خود مدیریت می کنند، تقسیم نانوشته ای برای مسئولیت این دو گروه در افغانستان تعریف کرده اند.

در حملات اخیر در افغانستان بارها مشاهده شده است که مسئولیت حملات تروریستی به مردم و امکان مقدس که افکار عمومی را بیشتر مشمئز می کند به داعش واگذارمی شود و حملات به نیروهای خارجی و نظامیان دولتی را طالبان مسئولیتش را می پذیرد.

این تقسیم مسئولیت برای آینده که طالبان ممکن است وارد چرخه صلح با دولت مرکزی شود و بخواهد با دست پاک تری وارد قدرت شود کارآمد خواهد بود و داعش که وجود مشروع اعتقادی در منطقه ندارد هر لحظه لازم شود محو و در طالبان ادغام خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =