مقابل سه میلیون جمعیت مطالبه گر شغل مسئول هستیم/کمک به تولید اشتغالزایی به همراه دارد

استاندار البرز با بیان اینکه راهبرد کشور ایجاد اشتغال برای جوانان است،گفت: اگر به تولید کمک کنیم بستر ایجاد شغل را فراهم کرده ایم.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،دکترمحمدعلی نجفی،عصر دوشنبه در ادامه برنامه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان که در شرکت تولیدی دارویی ایران آوند فر، تشکیل شد،با یادآور شدن شرایط کشور در سالهای 59 گفت: آن برهه در روزهایی که ایران اسلامی با مشکلات عدیده مواجه بود و جنگ تحمیلی هشت ساله که از سوی یک فریب خورده با اندیشه های استکباری علیه کشورمان وارد شده بود، در شرایطی که خیلی ها سودای خروج از کشور را پیدا کردند و ناامیدی سیطره داشت،گروه هایی وارد میدان شدند که چرخ تولید کشور را به شتاب درآوردند.
وی با تشریح شرایط حساس دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور و نیازهای داخلی افزود: در آن سالها شاهد آن بودیم عده ای در سنگر دفاع از کیان کشور خدمت می کردند و گروهی دیگر نیز سنگر تولید را بدست گرفتند تا برای تامین کالاهای داخلی مورد نیاز صف تشکیل نشود.
وی خاطرنشان کرد: آن دوران تولید شرایط سختی داشت اما پویایی تولیدگران ما متوقف نشد و امروز به خودکفایی داخلی هم رسیده ایم.
استاندار البرز با اشاره به تنگناهایی که فرا روی تولیدکنندگان وجود دارد گفت: امروز ما در مقابل سه میلیون و اندی بیکار که سالها با رنج و مشقت فارغ التحصیل شدند مسول هستیم.
وی با اشاره به اشتغالزایی این واحد تولیدی تصریح کرد: در این شرکت بیش از هزار و 200 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروی انسانی متخصص در حال تلاش برای تولید کشور هستند و این حرکتی ارزشمند است.
وی در ادامه بیان کرد: امکانات خوبی در حوزه تجهیزات دانش بنیان در استان وجود دارد که پتانسیل خوبی است و باید از آن بهره مند شویم.
استاندار البرز با تاکید بر حمایت از اندیشه های بلند در حوزه تولید و اشتغال ادامه داد: تمام تنگناهای نظام تولیدی با جدیت،همت و تلاش برداشته شود و باید به تولید کمک کنیم تا به اشتغال دست یابیم.

استاندار البرز با اشاره به ارتباط آمار مهاجرت جوانان به خارج از مرزها تصریح کرد: بخشی از مهاجرت های جوانان نیز ناشی از بیکاری است و ما باید امید را برای جوانان فراهم کنیم.
دکتر نجفی با تاکید بر اینکه برای حمایت از تولید با احدی تعارفی نداریم،تصریح کرد:برای حمایت از تولید و رفع موانع آن باید رسا فریاد بزنیم.
استاندار البرز با اشاره به اینکه این واحد از مراکز نمونه در کشور است، گفت: در سالهایی که راهبرد اقتصاد مقاومتی دغدغه بزرگ کشور است باید بدور از شعار دادن دغدغه ها را درک و لمس کنیم و برای رفع موانع تلاش کنیم.
وی با تاکید بر پیگیری مطالبات تولیدی استان در افزود: با جدیت برنامه های حمایت از تولید مورد پیگیری قرار گیرد.
استاندار البرز همچنین نقش اتاق بازرگانی را نیز در تحقق اهداف اشتغالزایی مهم خواند و گفت: انتظار ما از اتاق بازرگانی بسیار زیاد است و باید حضور پارلمان بخش خصوصی نیز بیش از پیش نمایان باشد.
وی بیان کرد: فرصتی که امروز برای حمایت از تولید باید داشته باشیم همیشگی نیست، صادقانه عمل کنیم تا خداوند نیز در ادامه راه ما را کمک کند.
جلوگیری از قاچاق محصولات بهداشتی، _ آرایشی، بیمه و مالیات، نگاه با دید ارفاق به سرمایه گذار در استان،عمده دغدغه طرح شده از سوی این شرکت تولیدی دارویی بود.این شرکت از صادرکنندگان برتر استان و بعنوان واحد نمونه استاندارد کشور انتخاب شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =