ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری مخلوع زیمبابوه و همسرش طبق بسته «بدرود طلایی» ۷.۵ میلیون پوند به علاوه مصونیت قضایی دریافت خواهند کرد.

به نوشته ایندیپندنت، رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری ۹۳ ساله زیمبابوه که نهایتا زیر فشارها برای استعفا از قدرت پس از ۳۷ سال سر خم کرد، می‌گوید به توافقی با ارتش دست یافته که به او و همسرش گریس اجازه می‌دهد دوران بازنشستگی لوکسی را در همین کشور داشته باشند و به تبعید نروند.

گرچه موگابه با کودتای نظامی نرم برکنار شد، اما رسانه‌های محلی گزارش دادند او همچنان از امتیاز حفاظت به عنوان رئیس سابق کشور برخوردار می‌شود و علاوه بر این، حقوق کامل ریاست جمهوری معادل ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ پوند را به صورت سالیانه تا زمان مرگ دریافت خواهد کرد.

گریس موگابه هم که ۴۰ سال از همسرش کوچکتر است و به داشتن زندگی لوکس عادت دارد، نیمی از حقوق او را پس از مرگ دریافت می‌کند. طبق گزارش‌ها، موگابه این بسته خروج برای خود و همسر ۵۲ ساله‌اش را از طریق رایزنی تیمی از مذاکره‌کنندگان دریافت کرده است.

یک منبع مطلع در زیمبابوه به ایندیپندنت گفت: دولت به او ۳.۷۵ میلیون پوند به صورت یکجا می‌دهد و مابقی آن را به صورت اقساط پرداخت می‌کند. او همچنین از تمام امکانات پزشکی و نیز حقوق ماهانه برخوردار می‌شود. در صورت مرگ هم، همسرش گریس ماهانه نیمی از حقوق موگابه را می‌گیرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =