۰ نفر
۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

ایسنا نوشت: روزنامه "استاندارد" امروز (یکشنبه) گزارش داد، رئیس‌جمهوری مخلوع زیمبابوه زمانی که با کناره‌گیری از قدرت موافقت کرد، در حالی که "اشک" می‌ریخت از "خیانت" ژنرال‌هایش گله کرد. موگابه سرانجام پس از ۳۷ سال حکومت در جریان کودتای نرم ارتش عزل شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رابرت موگابه سرانجام از قدرت کنار رفت و امرسون منانگاگوا که سابقا از متحدان او بود به عنوان رئیس‌جمهوری جدید سوگند یاد کرد و حال مساله این است که آیا او دولت جامع تشکیل داده و یا می‌خواهد تنها اشخاصی را از دوره موگابه گلچین ‌کند. 

روزنامه خصوصی "استاندارد" زیمبابوه به نقل از منابعی در داخل یاران نزدیک موگابه گزارش داد: زمانی که موگابه به نزدیکانش و تیمی از مذاکره‌کنندگان در عمارت "کاخ آبی" گفت که استعفا می‌دهد، سرش را پایین انداخت و گفت مردم دمدمی شده‌اند. او که گریه می‌کرد از ژنرال‌های خائن انتقاد کرد.

روزنامه دولتی ساندی میل به نقل از فیدلیس موکونوری، کشیشی که از دوستان نزدیک موگابه بود و در مذاکرات با ارتش میانجیگری کرد، به نقل از او گفت: چهره موگابه پس از آنکه استعفانامه را امضا کرد، برافروخته شد. بنابراین ما درباره یک مرد تند مزاج حرف نمی‌زنیم. به او گفتم به نفع اوست که کشور را فرد دیگری اداره کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =