۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

حزب حکمت ملی عراق به ریاست حجة الاسلام سید عمار حکیم ،جریان سیاسی نوپایی است که از تاسیس آن چند ماهی بیش ، سپری نگردیده است.

اهداف این جریان نوپای سیاسی ، ایجاد دولتی با دیدگاههای امروزی جهان و بر پایه هویت ملی واسلامی وعدالت اجتماعی ونیز رشد اقتصادی عراق می باشد.

دیدگاه های ریاست این حزب ، که خود چندین سال در پست ریاست مجلس اعلای اسلامی عراق ، قرار داشته وبا توجه به چهره جوان او ،لیک با گامهای بلند وگسترده خود ، توانست در سخت ترین لحظات سیاسی عراق ، ودر راستای اهداف مرجعیت
شیعه ومحور مذهبی وسیاسی این کشور ، حضرت آیة الله سیستانی وهمسو با نظرات دوستانه وگرانسنگ سیاستمداران نظام جمهوری اسلامی ایران ورهبر خردمند آن ، کشور ودولت عراق را به سمت وسویی که صلاح آن بود ، پشتیبانی نماید.
ملت عراق هیچگاه گامهای مهم این شخصیت جوان را در شرایط سخت اختلافات میان احزاب وگروهها وعشائر سنی وشیعه عراق را از یاد نمی برد.

حرکت این سیاستمدار جوان که از پشتوانه مردمی قدرتمندی که نام حکیم را با خود همراه داشت ، به سوی موصل وورود بر عشائر آن دیار ، آب بر آتش از درون نهفته ای بشمار می رفت ، که بسیاری از معادلات دشمن را برهم زده وآحاد این ملت را به یکدیگر ، نزدیک نمود.

نوگرایی قلب تپنده حزب حکمت ملی ، که همانا روی آوری به نسل جوان امروزی عراق که از در صد والا وگسترده ای در این کشور برخوردار است ، را می توان یکی از نقاط قدرتمند وبانفوذ این جریان سیاسی بشمار آورد.

بهره گیری از این طبقه قدرتمند که متاسفانه در حدود دودهه پس از سقوط نظام بعثی در عراق ، از یاد رفته وچندان به آنان وافکار وایده های جوانان ، گذشته از خلاقیتی که همواره در این بخش از طبقه جامعه وجود داشته وهم اکنون ملاحظه می کنیم که جهان پیش رفته ، رو به سوی این بخش نهاده تا آنجا که در بسیاری از کشورهای اروپایی وجز اینها ، از این طبقه در پستهای سیاسی والایی همچون نخست وزیری وجز آن استفاده می کنند ، در عراق ومنطقه کمتر مورد بهره برداری
وقائل به جایگاه آنان داشتن ، مورد توجه بوده است.

گفتنی است که کشور عراق با ویژگیهای خاصً خود از نظر گوناگونی مذهب وتنوع وتعدد احزاب سیاسی وگروهها ، از ملتی با داشتن تاریخ وفرهنگی کهن وریشه دار برخوردار می باشد ، ودر طول تاریخ ، در راستای فرهنگ واندیشه نو ،همواره از پیش قدمان ملتهای زنده وکهن منطقه بشمار آمده ومی آید.
طبقه روشنفکر وصاحب قلم عراق در طول تاریخ ، خدمات گسترده ای را در راستای اندیشه های نوین اسلامی عرضه داشته است که بدون تردید ، وجود حوزه علمیه هزار ساله نجف اشرف وظهور ستارگان برجسته ای از آن ، تاثیر فراوانی را در این نوآوری اندیشه به همراه داشته است.

کشور عراق در طول تاریخ با همبستگی تنگاتنگ خود با ملتهای منطقه به ویژه ایران ، همواره از جایگاه والایی نزد سیاستمداران دوران برخوردار بوده که متاسفانه در دوران رژیم صدامی که نزدیک به چهار دهه بطول انجامید ، راههای پیشرفت اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ونیز سیاسی این ملت را به انزوا کشانید وکشور عراق شکوفا را به شرایط سختی که همه شاهد آن بودند، تغییر داد.

در این دوران ،مبارزه ای سخت با فرهنگ ودین ومذهب وبطور کلی انسانیت در عراق ، صورت گرفت که پس از چهار دهه ، این جوانان آزاده وروشنگرای این مرز وبوم هستند که باید تاریخ شکوفای پیشین خود را دوباره زنده کرده وبا بهره از تجربه های کهن موجود در تاریخ این کشور ، طبقه وجریان تازه ای را که با دیدهای روشنگرانه وآینده نگر به فرهنگ واقتصاد وسیاست وجز اینهای این ملت نظاره می کند، تقویت وپشتیبانی نمایند.

این دید وجریان ، بدون تردید می تواند عراق کنونی را دگرگون کرده وبازمانده های تفکر پس گرای رژیم دست نشانده پیشین را به بوته فراموشی سپرده وبا استفاده از نیروهای انقلابی جوان ومذهبی ، عراقی آباد وقدرتمند با پشتوانه های سیاسی واقتصادی وفرهنگی ودینی سالمی را بنا نهاد.

جریان حزب حکمت ملی ، با گرد آوردن این طبقه روشنگرا وجوان وتکیه بر قدرتها و ایمان بر توانایی آنان ، نشست ها وهم اندیشی های خویش را در زمینه های گوناگون ، آغاز نموده است که در این راستا بدون تردید با پشتیبانی سیاسی یار دیرین کشور وملت عراق ، کشوری که در دوران اختناق صدامی ، دروازه ها وآغوش گرم خود را بر روی ملت مظلوم عراق ورهبران سیاسی آن ، از هر حزب وگروه واندیشه ومرامی ، گشود یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران ، بهره برده ومی برد وامید آن دارد که با برقراری دولت قدرتمند ، وبا اندیشه های همسو با جمهوری اسلامی ایران ، دروازه ای تازه را برای ملت مظلوم وستم کشیده عراق بگشاید.

حزب حکمت ملی در نخستین همایش عمومی خود ، تاکید نمود که جریان حزب حکمت، جریان سیاسی خدمتگزار به ملت بوده وملتی که بدان خدمت نکنیم ، نمی توانیم خود را نماینده آن بشمار آوریم.

گفتنی است که همایش یاد شده با حضور هزار وسیصد نفر از مسوولین وروسای شاخه های گوناگون این جریان که در نوع خود، در عراق بی نظیر بشمار می آید ، تشکیل گردید. این گردهمایی ها ، برای آماده ساختن خود در انتخابات سال آینده شمسی بشمار می آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =