ایسنا نوشت: وزیر امور دینی الجزائر تاکید کرد، دستگاه‌های امنیتی این کشور مانع از ورود ۴۰۰ شیعه خارجی به کشور شدند که می‌خواستند شعائر دینی‌شان را در این کشور به جا آورند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محمد عیسی، وزیر امور دینی الجزائر گفت، با ۴۰۰ شیعه که از کربلا وارد الجزائر شده‌ بودند در چارچوب قانون تعامل شد.

عیسی بدون اینکه اعلام کند آنها از مردم الجزائر یا خارجی هستند، گفت، اسناد و شواهد جمع‌آوری شده از این شیعیان نشان می‌دهند که آنها شعائر مذهب شیعه را ترویج می‌دهند.

وی تصریح کرد، آزادی عقیده یک اصل تضمین شده در الجزایر است اما باید براساس چارچوب قوانین این کشور باشد.

عیسی جزئیاتی از شرایط منع ورود شیعیان به الجزائر و اینکه دستگیر شده‌اند یا نه، بیان نکرد.

وی در ادامه بازداشت این شیعیان را این گونه توجیه کرد: مردم الجزائر از درگیری‌های طایفه‌ای اجتناب می‌کنند و جنگ‌های طایفه‌ای با هدف ایجاد ناآرامی در کشورها تنها پوششی بر اختلافات سیاسی است.

مذهب شیعه در الجزائر محدود است و این تعداد محدود هم از طرف امام مساجد تحت نظر قرار دارند.

گزارش‌های دستگاه‌های امنیتی حاکی از آن است که گروه‌های شیعه فعالیت‌های ممنوعه در برخی مساجد کشور به ویژه در غرب آن مانند استان غلیزان انجام می‌دهند اما مقامات تنها به پیگیری رفتار و تحرکات آنها اکتفا کرده و هیچ یک را دستگیر نمی‌کنند.

دولت الجزائر سال ۲۰۱۵ "دیده‌بان ملی مبارزه با تروریسم" را ایجاد کرد که هدف آن پیشگیری از انحراف‌های طایفه‌ای و همه انواع افراط‌گری دینی است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =