ایسنا نوشت: سخنگوی قبایل لیبی فاش کرد که سیف الاسلام قذافی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در لیبی آماده می‌کند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، باسم الهاشمی الصول، سخنگوی قبایل لیبی و خانواده معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی گفت: سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی از حمایت بزرگترین قبایل برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهور لیبی که اواسط سال آینده برگزار می‌شود، برخوردار است.

شبکه المیادین همچنین به برخی نکات دیدگاه سیف الاسلام درباره آینده لیبی دست یافت. دیدگاه سیف الاسلام شامل اقداماتی است که وی امیدوار است سازمان ملل با حمایت شورای امنیت برای خروج لیبی از مرحله انتقالی به مرحله باثبات آن را اجرا کند.

این اقدامات شامل تأمین امنیت و آشتی براساس توزیع جغرافیایی در لیبی از طریق طرح کاملی برای حفظ امنیت با مشارکت تمامی گروه‌های لیبیایی است.

همچنین شامل اجرای آمارگیری با نظارت سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی دیگر و برگزاری همه‌پرسی سراسری درباره تمامی مسائل مورد اختلاف با نظارت سازمان ملل است به گونه‌ای که براساس این همه‌پرسی قانون اساسی جدیدی برای کشور تدوین و سپس انتخابات سراسری برگزار شود.

در همین راستا، منابع اعلام کردند که وزرای خارجه تونس، الجزایر و مصر امروز (یکشنبه) نشستی را در پایتخت تونس برای بررسی روند حل و فصل بحران لیبی برگزار می‌کنند.

در این نشست درباره طرح غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی برای پایان بحران و حل اوضاع امنیتی و سیاسی و یکپارچه کردن نهاد نظامی لیبی گفت‌وگو خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =