ایسنا نوشت: رهبران احزاب راست افراطی اروپا که در پراگ گردهم آمده بودند ضمن تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا یک فاجعه و خطر برای اروپاست که جایی در آینده‌ این قاره ندارد،‌ متعهد شدند تا همکاری‌های خود را در خارج از چارچوب و ساختار این اتحادیه توسعه دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، مارین لوپن، رهبر جبهه ملی فرانسه در کنگره‌ احزاب جناح راست اروپا در پراگ، پایتخت جمهوری چک گفت: از آنجایی که ما عاشق اروپا هستیم، اتحادیه اروپا را به کشتن اروپا متهم می‌کنیم.

وی همچنین از تاسیس نوع جدیدی از اتحادیه که وی آن را به عنوان "اروپایی از کشورهای مستقل" توصیف کرد، حمایت کرده است.

مارین لوپن گفت: ما بیگانه هراس نیستیم. ما مخالف اتحادیه اروپا هستیم. من معتقدم این چیزی است که همه ما نسبت به آن اتفاق نظر داریم چراکه اتحادیه اروپا یک سازمان ویرانگر است که با ضعیف شدن، با غرق کردن اروپا در سیل مهاجران، با نادیده گرفتن کشورهای محترم ما و با از بین بردن تنوع و گوناگونی‌مان، قاره اروپا را به سمت انحطاط پیش می‌برد.

گرت وایلدرز، رهبر حزب ضد مهاجرت و ضد اسلامی "آزادی" در هلند نیز ضمن تایید این اظهارات، اتحادیه اروپا را تهدیدی وجودی برای کشورهای اروپایی دانست.

وی گفت: حزب ما معتقد است که وضعیت هلند در خارج از اتحادیه اروپا بهتر خواهد بود و از اقتصاد و امنیت بهتری برخوردار خواهد شد.

وی همچنین بار دیگر خواستار پایان دادن به مهاجرت گسترده به اروپا شد و گفت: کشورهای اروپایی باید از اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه یعنی اعمال ممنوعیت سفر برای محدود کردن سیل مهاجران و همچنین ساختن دیوار پیروی کنند.

این هیات‌ها همچنین از این حقیقت که حزب جناح راست آزادی اتریش وارد دولت ائتلافی جدید این کشور شده استقبال کردند و مارین لوپن این مساله را خبری خوب برای اروپا دانست.

این رهبران در کنگره "جنبش کشورهای اروپایی و آزادی" شرکت کرده بودند که یک گروه پارلمانی اروپایی محسوب می‌شود که در سال 2015 میلادی تاسیس شده و شامل احزاب راست افراطی و مخالف با اتحادیه اروپاست.

تومیو اوکامورا، رهبر حزب پوپولیست آزادی و دموکراسی مستقیم جمهوری چک نیز سبک اتحادیه اروپا را به عنوان یک "اتحادیه ناکارآمد" محکوم کرده و خواستار اصلاح آن شد.

علاوه بر لوپن و وایلدرز سیاستمداران جناح راست افراطی از بلژیک، انگلیس و لهستان و همچنین اعضای حزب آزادی اتریش و احزاب لیگ شمالی ایتالیا نیز در این نشست حضور داشتند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =