ایسنا نوشت: روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد، ولیعهد عربستان کسی است که یک کاخ گرانقیمت فرانسوی را در سال ۲۰۱۵ به قمیت ۲۲۵ میلیون پوند معادل ۳۰۰ میلیون دلار خرید؛ کاخی که مجله فورچون آن را "گرانقیمت‌ترین خانه در جهان" توصیف کرده است.

به نوشته این روزنامه، هویت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و مالک "کاخ لویی چهاردهم" در زمان خرید این عمارت گرانقیمت توسط یکسری کمپانی‌های پوششی مستقر در فرانسه و لوکزامبورگ مخفی ماند.

اما براساس تحقیقات نیویورک تایمز مشخص شد که این کمپانی‌ها همگی وابسته به " کمپانی سرمایه گذاری هشت" یک کمپانی سعودی تحت مدیریت فردی به نام "عماد خاشقچی" هستند.

این روزنامه افزود، عماد خاشقچی برادرزاده عدنان خاشقچی، تاجر میلیاردر سابق اسلحه است که کاخ را در سال ۲۰۰۹ توسعه داد و آن را با سبک بسیار فاخر و تکنولوژیک و با سیستم‌های صوتی و نور مجهز کرد.

این بنا در حد فاصل ورسای و "مارلی لو روی" فرانسه واقع شده که ۵٠ هزار متر مربع زیربنای این عمارت است و ١٠ سوئیت اتاق خواب و یک اتاق پذیرایی بزرگ دارد. بلندی سقف گنبدی شکل سالن بزرگ این عمارت ١۶ متر است که با نقاشی‌های زیبا روی گچ طراحی شده است.

این بنای عظیم دارای کتابخانه‌ای باشکوه، انبار بزرگ شراب، دو سالن رقص و یک سینمای اختصاصی است. همچنین در زیرزمین آن یک دیسکو و یک آکواریوم قرار دارد. این عمارت یک زمین بازی اسکواش، به همراه دو استخر سر پوشیده و رو باز نیز دارد.

از ویژگی‌های حیرت‌آور این زمین، چشمه‌های درخشان آب، خاکریزهای زیبا و باغ‌های حفاظت شده‌ای است که در دو کیلومتر مربع قرار دارند.

مشاوران خانواده سلطنتی عربستان در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز تایید کردند که این کاخ به بن سلمان تعلق دارد.

ولیعهد عربستان همچنین اوایل ماه جاری میلادی یکی از کارهای هنری لئوناردو داوینچی را به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار خریداری کرده بود.

همچنین اصرار او برای خرید کشتی فاخر از یک ثروتمند روسی و دیگر کارهای شاهزاده‌ سعودی در حالی است که او کمپین گسترده‌ ضد فسادی را در عربستان به راه انداخته که حتی شاهزادگان خاندان سلطنتی و تجار برجسته و وزیران سابق را هم دربرگرفته است.

بروس ریدل، تحلیل‌گر و مولف و عضو سابق سازمان سیا اعلام کرد، بن سلمان تلاش کرد چهره‌ای بسیار موفق از خود بسازد که متفاوت بوده و اصلاح‌گر یا لااقل مصلح اجتماعی است اما فاسد نیست، در حالی که ضربه‌ای محکم بر این چهره‌ای که او می‌خواست از خود نشان دهد، وارد کرده است.

 

 

 

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =