مقام ارشد سفارت عربستان در واشنگتن به انتشار مقاله ظریف در نیویورک تایمز واکنش تندی نشان داد و این روزنامه را محکوم کرد.

 به گزارش ایرنا، فیصل بن فرحان مشاور ارشد سفارت عربستان در واشنگتن از روزنامه نیویورک تایمز که مقاله سفیر عربستان را منتشر نکرده بود انتقاد کرد و نوشت: نیویورک تایمز مقاله محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را منتشر ولی مقاله سفیر عربستان در واشنگتن را منتشر نمی کند.

فیصل بن فرحان مشاور ارشد سفارت عربستان در واشنگتن امروز (یک شنبه) در صفحه توییترش افزود: اخیرا سفیر عربستان خواستار انتشار نظراتش در روزنامه نیویورک تایمز شده بود، ولی این روزنامه به بهانه این که مقاله توماس فریدمان مثبت تر است و نیازی به ارائه نظر رسمی عربستان در صفحات این روزنامه نیست از انتشار مقاله سفیر عربستان خودداری کرد.
وی افزود: روزنامه نیویورک تایمز مشکلی دارد که نام این مشکل محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) است.


فرحان می نویسد، این روزنامه یک هفته بعد مقاله ای از محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران منتشر کرد.
مشاور ارشد سفارت عربستان در واشنگتن همچنین نوشت، روزنامه نیویورک تایمز تمامی امکانات خود را برای پی گیری اخباری که ممکن است به شخصیت ولیعهد سعودی توهین کند به کارگرفته است؛ این روزنامه اصلا در اعتماد به منابع هدفمند تردید نمی کند و برای مخاطبانش با تاکید بر این که این اخبار تایید شده هستند، شایعه پراکنی می کند.
مقام سعودی با عصبانیت از اقدامات نیویورک تایمز مدعی شد: روزنامه نیویورک تایمز در مورد اخبار عربستان و یا سران آن فقط به دنبال نکات منفی است.


سران آل سعود فقط به دنبال کسب تعریف و تمجید رسانه ها و مقامات آمریکایی نسبت به خود هستند و اگر یکبار یک رسانه آمریکایی اقدامی علیه یکی از سران آل سعود انجام دهد، صدای انتقاد آنها بلند می شود، البته باید گفت که آل سعود حق دارند چرا که دلار های مفت نفتی سعودی فقط برای خوب نشان دادن چهره آل سعود به رسانه های آمریکایی اهدا می شود نه کار دیگر.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    9 0
    به هر حال مقام یک وزیر خیلی بالاتر از سفیره. عربستانی ها که در روزنامه های آمریکایی دائم می نویسند. حالا یک ستون به وزیر امور خارجه ایران داده اند زورشان گرفته...