۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰

ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارات دو مقام ارشد آمریکایی از احتمال تغییر رویکرد ترامپ در خصوص چین در زمان اعلام راهبرد جدید امنیتی آمریکا خبر داد.

 ترامپ بارها از سیاست های اقتصادی چین خرده گرفته بود و از پکن به عنوان «بزرگ ترین دزد مشاغل آمریکایی» یاد کرده بود.
ترامپ که در جریان تبلیغات انتخاباتی احتمال داده بود چین را به عنوان یک اخلالگر بازار ارز به رسمیت بشناسد، چندی پیش در مصاحبه اختصاصی با روزنامه وال استریت ژورنال با رد این احتمال گفت که چنانچه پکن در حل مسئله کره شمالی با آمریکا همکاری کند، وی از کسری تجاری بالای آمریکا در مقابل چین چشم پوشی خواهد کرد.
رویترز به نقل از دو تن از مقام های ارشد آمریکایی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در یک سخنرانی راهبرد جدید امنیتی خود را ترسیم و در میان سایر موضوعات، چین، را یک رقیب معرفی خواهد کرد.
این خبرگزاری در گزارش خود آورده است که این راهبرد جدید آمریکا مبتنی بر سیاست رئیس جمهوری این کشور در خصوص «آمریکا در اولویت است» خواهد بود.


ترامپ از «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین تمجید کرده و در عین حال از پکن خواسته است فشارها بر کره شمالی بر سر برنامه هسته ای این کشور افزایش دهد و تغییراتی را در اقدامات تجاری ایجاد کند تا بیشتر به نفع آمریکا باشد.
مقام های مذکور که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند: راهبرد امنیت ملی جدیدی که ترامپ در سخنرانی خود اعلام خواهد کرد نباید تلاش برای محدود کردن چین قلمداد شود، بلکه نگاهی شفاف به چالش هایی که چین ایجاد می کند، ارائه می دهد.
یکی از مقام های یاد شده گفت: چنین راهبردی که هنوز تکمیل نشده است، ممکن است بیانیه سپتامبر 2016«باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا را درباره این که تغییرات آب و هوایی یک تهدید است، تغییر دهد.
مقام های مذکور افزودند: ترامپ که خود یک جمهوری خواه است، اولویت های سیاست خارجی خود را ترسیم و بر تعهد خود بر سیاست های «آمریکا در اولویت است» از جمله تقویت ارتش، مقابله با شبه نظامیان اسلام گرا و سازمان دهی دوباره روابط تجاری به منظور افزایش رقابت پذیری آمریکا تاکید خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =