ایرنا نوشت: 'مادلین آلبرایت' وزیرخارجه پیشین آمریکا در مصاحبه باشبکه تلویزیونی سی ان ان در ارتباط با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن یکجانبه بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به صراحت گفت: اقدام ترامپ مفید نبود.

شبکه تلویزیونی سی ان ان از وی پرسید: درحالیکه مذاکرات صلح (سازش) بین فلسطین و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) وجود ندارد، اقدام یکباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با قرار دادن مساله قدس بر روی میز، چه معنی دارد.
وزیرخارجه دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون در پاسخ گفت: درست است که به کار گرفتن دیپلماسی کاری دشوار و نتیجه گیری طولانی مدتی دارد، مساله قدس در تابستان 2000میلادی در 'کمپ دیوید' یک موضوع نهایی نه اما یک مطلب مورد توجه برای مذاکرات بین دو طرف بود.

آلبرایت در ادامه افزود: اما کاری که دونالد ترامپ درمورد قدس انجام داد، باعث ایجاد اختلال و مشکل آفرینی در این موضوع شد و نمی دانیم که روند صلح (سازش) چیست.

آلبرایت به صراحت به سی ان ان گفت: اقدام بیت المقدس ترامپ به هیچ وجه مفید نبود و بله این یک اقدام شگفت آوری بود و این موضوع باعث تحریک احساسات در منطقه خواهد شد.
وزیر خارجه دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون افزود: البته جالب خواهد بود که بدانیم آیا هیچ طرح روند صلح در مخیله دولت ترامپ با توجه به سابقه افرادی که در این دولت حضور دارند، وجود دارد.


*** چین خلا آمریکا را پر می کند

در بخش دیگری از این مصاحبه درباره غیبت آمریکا در عرصه جهانی از وی پرسش شد و آلبرایت در پاسخ گفت: چین خلا آمریکا را پر می کند.
آلبرایت افزود: چین چندان تمایلی به حضور آمریکا در نزدیکی قلمرو خود و همچنین در شبه جزیر کره ندارد.
وزیرخارجه سابق آمریکا در ادامه گفت: البته فکر نمی کنم مناسب باشد که آمریکا به تنهایی جهان را رهبری کند و از مشارکت آمریکا با چین استقبال می کنم.

مادلین آلبرایت بین سال های 1997 تا 2001میلادی شصت و چهارمین وزیرخارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =