ایسنا نوشت: رئیس موسسه ژئولوژیکی و زمین شناسی عربستان در مراسمی پروژه اکتشاف و حفاری منابع اورانیوم و توریوم را افتتاح کرد.

به گزارش  روزنامه عربستانی عکاظ، زهیر نواب، رئیس سازمان زمین شناسی عربستان در "أصفر ثویلیل" از توابع استان الحائط در منطقه حائل فعالیت‌های اکتشافی و حفاری منابع اورانیوم و توریوم را افتتاح کرد.

انتظار می‌رود که این پروژه دو سال کامل به طول بینجامد. در این پروژه سازمان زمین شناسی عربستان و شهرک انرژی هسته‌ای و نیروهای تجدیدپذیر ملک عبدالله و تیمی از چین همکاری می‌کنند.

زهیر نواب تاکید کرد، این طرح در راستای اجرای دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در چارچوب تلاش‌های عربستان برای اکتشاف مواد خام اورانیوم و توریوم و بهره‌گیری از آنها در طرح‌های مسالمت آمیز و اکتشاف و حفاری منابع معدنی و برخی امور دیگر همچون تولید نیروی برق و شیرین کردن آب دریا و دستیابی به منابع جدید انرژی و تکیه بر این‌ها به جای نفت انجام می‌گیرد.

به ادعای این روزنامه نزدیک به خاندان سلطنتی، عربستان هیچ گرایشی برای استفاده از این دو ماده خام برای اهداف نظامی ندارد و با کمک شرکت چینی می‌خواهد این پروژه را دو سال جلو ببرد. توافقنامه همکاری با شرکت چینی در جریان سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به پکن در ماه مارس امضا شد.

چشم انداز عربستان برای سال ۲۰۳۰ در راستای توسعه استخراج معادن و بالا بردن مشارکت این بخش در اقتصاد ملی و تولید داخلی تا ۹۷ میلیارد و افزایش فرصت شغلی به ۹۰ هزار مورد طی پنج سال آینده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    8 3
    به ایران که نوبت می رسه ایران خورشید داره می تونه انرژی خورشیدی تولید کنه، به عربستان که می رسه انرژی هسته ای؟