ایرنا نوشت: روزنامه 'المعلومه' عراق، از انتقال 'ابوبکر البغدادی' سرکرده گروه تروریستی تکفیری 'داعش' به سوریه و نگهداری او در یک پایگاه آمریکا در شهر 'الحسکه' خبر داد.

پایگاه خبری روزنامه المعلومه روز یکشنبه به نقل روزنامه 'ینی شفق' ترکیه وابسته به حزب حاکم 'عدالت و توسعه' اطلاعات جدید و مهمی در مورد سرنوشت ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه جنایتکار داعش منتشر کرد.
در این گزارش آمده است: البغدادی در عراق به چنگ آمریکایی افتاد، اما آنها دراین باره سکوت کردند و او را از طریق منطقه مرزی 'الکرامه' به سوریه منتقل کردند.

روزنامه ینی شفق به نقل از برخی منابع سوریه افزود: البغدادی در حال حاضر در یک پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه 'الرمیلان' در استان الحسکه سوریه نگهداشته می شود.

این روزنامه به این مساله اشاره کرد که 'برت مک گورک' فرستاده 'کاخ سفید' در ائتلاف بین المللی علیه داعش پس از آنکه به عملیات آمریکا در استان 'الرقه' سوریه پایان داد، آماده انجام ماموریت مخفی دیگری یعنی تکمیل طرح ایجاد گذرگاه تروریستی مورد نظر آمریکا است.

به نوشته روزنامه المعلومه، مک گورگ به 'ادلب' در سوریه رفته تا به همراه کردهای سوریه صدها تروریست داعشی را از رقه به ادلب منتقل کند.

سرلشگر 'یحیی رسول' سخنگوی وزارت دفاع عراق پیش‌تر اعلام کرد که بررسی های اطلاعاتی نشان می دهد، البغدادی هنوز زنده است و در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه پنهان شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =