مدیرعامل موسسه قرن 21 درباره وضعیت فعلی خرید فیلم‌های خارجی برای پخش در شبکه نمایش خانگی توضیح داد و تاکید کرد که ورود سریال «فرار از زندان» به شبکه نمایش خانگی غیرقانونی بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهدی جعفری مدیرعامل موسسه قرن 21 در در گفت وگو با برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا در خصوص اینکه فیلم های خارجی چه مسیری را طی می کنند تا به دست مشتری برسند، تشریح کرد: شرکت های میجر یا هفت کمپانی بزرگ آمریکایی به جز سونی پیکچرز ایران را در فهرست تحریم دارند و به ایران به هیچ وجه فیلم نمی فروشند.

او افزود: در عوض شرکت های مستقل هستند که عموما دست کارگزاران لبنانی است و ما در بازارهای بین المللی مثل کن یا برلین می رویم، فیلم های در حال تولید یا آماده شده را می بینیم و مذاکره می کنیم تا بتوانیم آنها بخریم و در نهایت تعامل‌مان به قرارداد می انجامد.

مدیرعامل موسسه قرن 21 با اشاره به منسوخ شدن استفاده از لوح فشرده در تمام دنیا اضافه کرد: ما کماکان خریدار لوح فشرده هستیم. Vod و تلویزیون باعث تغییر قیمت رایت می شوند، قیمت‌ها از دو هزار دلار شروع می شود تا 50 هزاردلار که من خبر دارم.

جعفری درباره محصولات بی کیفیت خارجی که نسخه پرده ای آن عرضه می شوند نیز توضیح داد: مثلا «گوسفند زبل، فصل چهار» که شامل 20 اپیزود کوچک می شود و در خارج از کشور مرسوم است که این ها را به صورت پکیج دی وی دی جمع می کنند و بعد از دادن اطلاعات، به فروش می رسد؛ یعنی کار مرسومی است. درست است که در اصل برای تلویزیون ساخته شده، اما اینکه به شکل دی وی دی بیاید در همه جای دنیا مرسوم است.

او درباره پخش سریال‌هایی مانند «فرار از زندان» که دارای مجوز ارشاد هستند، اما هویت پخش کننده چندان مشخص نیست و اینکه چطور سر از شبکه نمایش خانگی در می آورد، تصریح کرد: قطعا این سریال به صورت غیرقانونی وارد چرخه نمایش خانگی شد؛ یعنی حتی شماره پروانه جعلی می زنند و زمانی که به پشت آن نگاه می کنیم، فکر می کنیم پروانه دارد، اما ندارد.

مدیرعامل موسسه قرن 21 تاکید کرد: برخورد با این ها به عهده ستاد صیانت از آرا است که در تهران خیلی فعال است؛ اما در بخش سوپرمارکت، بیش از پنج هزار سوپرمارکت در تهران داریم و نظارت بر آن سخت است. بهترین راه نظارت بر این شکل توزیع غیرقانونی، از سر منشأ و کارخانه های تولیدکننده و سازندگان استمپر است. اگر از آنجا نظارت شود، خیلی سریع تر انجام می شود تا اینکه بخواهند به صورت مویرگی و تک به تک کنترل کنند.

جعفری در پایان گفت: در بخش نمایش خانگی فیلم سینمایی خارجی اصلا سود دهنده نیست و ما این بخش را از اول سال متوقف کردیم و تنها سریال های پر مخاطب و فیلم های خوب ایرانی هستند که سوددهی نسبی دارند. شرکت های نمایش خانگی عملا غیر فعال شدند و سه شرکت پخش و شرکت های وابسته به آن یعنی کسانی که پخش مویرگی دارند، فعال هستند. در نتیجه عملا شرکت های نمایش خانگی غیرفعال است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =