بازیگری که دوست داشت در «ابد و یک روز» بازی کند/ هوتن شکیبا بازی کدام بازیگران زن را می‌پسندد؟

هوتن شکیبا با حضور در برنامه «سی و پنج» درباره فعالیت های خودش در حوزه سینما و تئاتر توضیح داد و از انتخاب‌هایی که در دوران فعالیت حرفه‌ای داشته است گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیست و چهارمین برنامه زنده اینترنتی «سی و پنج» با اجرای فریدون جیرانی شنبه 30 دی میزبان هوتن شکیبا، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و صداپیشه بود. در ادامه مشروح گفت‌وگوی فریدون جیرانی با این بازیگر را می‌خوانید.

شکیبا در این گفت وگو درباره اینکه در دوران کودکی برای دیدن چه فیلم هایی به سینما می رفته است، گفت: با خانواده به سینما می‌رفتم. سینما بهمن که بزرگ بود و مردم بیشتر می‌رفتند، فیلم «گودزیلا» را یادم است که خیلی جذاب بود. از طرف دیگر «رقصنده با گرگها» را در خانه فرهنگ دیدم.

او افزود: فیلم ایرانی هم «اجاره نشین ها» را خیلی دوست داشتم که تلویزیون هم زیاد پخشش می‌کرد. هامون را دوست داشتم اما وقتی بزرگتر شدم علاقه‌ام بعدها بیشتر شد.

این بازیگر درباره تحصیلاتش در حوزه سینما توضیح داد: اولین کلاس هایم را در دانشگاه سوره رفتم. جالب بود که می‌خواستم سینما بخوانم اما آن سالی که من کنکور دادم سوره، سینما نگرفت.

شکیبا درباره رمان هایی که خوانده است، بیان کرد: «کیمیاگر» را از کتاب‌های پدرم و «کوری» را از کتاب‌های مادرم خواندم. برادرم هم برایم کیهان بچه‌ها می‌گرفت و خیلی دوست داشتم.

بازیگر «هلن» درباره اینکه در آن دوان ویدئو داشتند یا خیر، پاسخ داد: اوایل خیر. از فامیل‌ها قرض می‌گرفتیم و پنهانی به خانه می‌بردیم. خانواده ما فیلم هندی هم دوست داشتند و می‌دیدند و ما «سنگام» و «شعله» را در ویدئو دیدیم.

شکیبا درباره کمدی های مورد علاقه‌اش گفت: چاپلین را خیلی دوست دارم و بیشتر فیلم هایش را در ویدئو دیدم و هنوز دارم. تمام کمدی کلاسیک‌ها و جدیدی‌ها را هم می‌دیدم.

این بازیگر درباره پیشنهاد نقش فاگین هم توضیح داد: قبل‌تر پیشنهاد به من شده بود اما کامل مطرح نشد، اما من درگیر لیسانسه‌ها بودم. بعدها دوباره به من پیشنهاد شد و من متوجه شدم که قرار بوده حامد بهداد نقش فاگین را ایفا کند که به دلیل درگیری کاری نتوانست بیاید و این سعادت نصیب من شد.

شکیبا درباره حضور کمرنگی که در سینما دارد، بیان کرد: من چهار سینمایی کار کردم که به ترتیب فیلمبرداری؛ «شب بیرون» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی بود. «طبقه حساس» کمال تبریزی، «حق سکوت» هادی ناییجی که ظاهرا توقیف است و نقش یک طلبه جوان را بازی کردم که حتی با لباس به حوزه علمیه رفتم و با طلبه‌ها صحبت کردم. برای این فیلم خیلی به قم سفر کردم. فیلم «هلن» آقای ثقفی آخرین کار سینمایی بود.

سینما برایم حساسیت و ترس بیشتری دارد و نمی‌دانم چقدر چهار بازی‌ام در سینما می‌تواند قضاوت شود. امسال با تمام احترام به دوستانی که به من فیلم پیشنهاد کردند، در سلیقه‌ام فیلمی نبود.

بازیگر «لیسانسه ها» درباره علاقه اش به تلویزیون و فعالیت در این حوزه گفت: اصلا ترجیحم تلویزیون نبود بخاطر کیفیت کارهای آن. فکر می‌کنم سومین یا چهارمین باری بود که از سروش صحت پیشنهاد کار داشتم و هر بار به بهانه‌ای نمی‌رفتم. لیسانسه‌ها را هم گفتم نمی‌آیم اما پنج قسمت فیلمنامه به من داد که بخوانم و وقتی خواندم خیلی خوشم آمد و به نظرم ایمان صفایی و سروش صحت بی‌نظیر نوشتند. دیدم دلم نمی‌آید این نقش را شخص دیگری بازی کند چون ویژگی‌های خاص و جالبی داشت و به همین دلیل با ترس و ریسک خیلی زیاد اولین کار تلویزیونی‌ام را انجام دادم.

بازیگر «طبقه حساس» درباره نقش های مورد علاقه‌اش گفت: ابد و یک روز را خیلی دوست دارم. کارهایی را که قبل‌تر از نوید ندیده بودم و فرهاد اصلانی را واقعا دوست دارم.

شکیبا درباره بازیگران زنی که بازی شان را می پسندد، بیان کرد: در خانم‌ها، گلشیفته را خیلی دوست دارم. ترانه علیدوستی و باران کوثری را هم همینطور. نسلی بودند که فکر می‌کنم عالی هستند. شهاب حسینی هم همینطور. در بازیگرانی که مرحوم شدند، خسرو شکیبایی را دوست دارم. در نسل قدیم‌تر، عزت‌الله انتظامی و علی نصیریان را دوست دارم و هنوز که هنوز است آقای نصیریان مثل یک جوان است و هر بار انگار اولین کارش است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =