تسنیم در مصاحبه با نصرالله پژمان‌فر عضو جبهه پایداری به انتقادات مطرح شده در باره بودجه نهادهای مذهبی پاسخ داد.

بخش‌هایی از این مصاحبه را می‌خوانید:

با توجه به فضاسازی رسانه‌ای که علیه بودجه فرهنگی حوزه‌های علمیه شده است شما ضرورت اختصاص بودجه به این مراکز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این فضای رسانه‌ای ریشه در مباحث بیرون از کشور دارد، امروز برخی می‌گویند که چرا به حوزه‌های علمیه و نهادهای دینی کمک می‌کنیم و ضرورت این بحث چیست؟ اگر این کارها را که امروز حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه با کمترین هزینه در حال انجام هستند را انجام ندهند یا این اعتباراتی که قرار داده‌ایم را قرار ندهیم ؟ دولت که وظیفه این کار را دارد، باید این کارها را انجام بدهد، اما سؤال این است دولت با چند برابر این هزینه با توجه به بروکراسی بسیار بالا و شرایط بسیار بدی که وجود دارد این کار را می‌تواند انجام دهد؟

وقتی آقای روحانی می‌گویند ما به این مؤسسات و نهادها پول می‌دهیم و باید از آن‌ها سؤال کرد، ما نیز می‌گوییم جناب آقای روحانی باید پاسخگو باشند که چرا رفتار اپوزیسیونی انجام می‌دهند؟ اگر چنین کارهایی را مراکز دینی و حوزه‌های علمیه انجام ندهند شما قادر به انجام آن هستید؟ یا اینکه یک شانتاژ سیاسی در این رابطه انجام می‌دهید؟ خود شاهد هستید که عربستان فقط پولی را که در ازای تبلیغات مراکز دینی در داخل ایران هزینه می‌کند چند صد برابر پولی است که در ایران برای این مسئله هزینه می‌شود.

نکته دیگر این است، امروز در دنیایی قرارگرفته‌ایم که دوستان سیاسی بسیاری داریم، آیا ارتباط آن کشورها به غیر از ارتباط فرهنگی با مؤسسات دینی است؟ قطعاً این مسائل حاکی از آن است که آقایان درعین‌حالی که این مسئله را می‌دانند خود را به تجاهل زده‌اند و یک مدیریت شیطنتی در داخل کشور انجام می‌دهند.

نکته آخر این است آقایان، اعتبارات این مراکز را در مقابل هزینه‌های سرباری که به دولت تحمیل‌شده مقایسه کنند، امروز مأموریت مجموعه‌ای مانند المصطفی که در خارج از کشور است و مراکز اسلامی که برای ارائه اسلام ناب در دنیا در حال فعالیت است بسیار سنگین است و این مرکز بودجه‌های ریالی خود را باید از بازار آزاد آن‌هم با این وضعیت نابسامان ارزی، ارز موردنیاز خود را تهیه کند تا در مأموریت‌های بین‌المللی از آن استفاده کند، اما با افزایش تنها 10 درصدی که در بودجه آن‌ها صورت گرفته، به‌نوعی می‌توان گفت با تبدیل ریال به دلار، بودجه آن‌ها از سال قبل نیز کمتر شده است، بنابراین این هجمه‌ها یک فرافکنی است. مسئولان بیایند این بودجه را با ریخت‌وپاش‌هایی که از طریق شخص رئیس‌جمهور ، معاونان و وزرا در حال انجام هستند مقایسه کرده و ببینند که این میزان اعتبار با این ریخت‌وپاش‌ها غیرقابل مقایسه است.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747836

برچسب‌ها