ایلنا نوشت: عضو شورای شهر اصفهان گفت: در جلساتی که به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اهالی موسیقی و به ویژه تهیه‌کنندگان کنسرت‌ها، داشتم چند محور اقتصادی به مثابه بزرگ‌ترین موانع مطرح شده است.

مهدی مقدری در پاسخ به این پرسش که آیا محدودیت‌های برگزاری کنسرت در اصفهان نسبت به سایر شهر‌ها بیشتر است، گفت: در جلساتی که به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اهالی موسیقی و به ویژه تهیه‌کنندگان کنسرت‌ها، داشتم چند محور اقتصادی به مثابه بزرگ‌ترین موانع مطرح شده است. نخست، محدودیت اجرای کنسرت‌ها در ماه است. ظاهرا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سقفی برای اجراهای کنسرت در ماه گذاشته است که متناسب با هیچ مقررات و نیاز بازار اصفهان نیست. دوم، محدودیت یک شب اجرا برای هر کنسرت پاپ است که عملاً سبب ضرر تهیه‌کننده می‌شود، چراکه درآمد حاصل از یک شب اجرا تنها برای پرداخت کرایه سالن، حق‌الزحمه خواننده و نوازندگان و عوامل اجرایی و فنی شاید کفایت هم نکند و عملاً در اجراهای شب‌های بعدی است که سودی برای تهیه‌کننده و نیروهای شاغل در یک اجرا حاصل می شود. سوم، تعیین نرخ بلیت‌ها توسط این اداره است که برای چند سالی تغییر قیمت نداشته و عملاً در دو نرخ ثابت مانده. چهارم، به واسطه همین مشکل هیچ تفاوتی در سالن‌های قدیمی و مدرن اتفاق نمی‌افتد و عملاً برگزاری کنسرت در سالن‌های قدیمی با امکانات کمتر برای تهیه‌کنندگان مقرون به صرفه می‌شود چون راهی جز کاهش هزینه‌ها ندارند که البته این موضوع اخیر عدم رضایت مخاطبان را به همراه دارد.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی درباره دلیل مخالفت‌ها و محدودیت برخی نهادها با برگزاری کنسرت نیز گفت: این را باید از خود مدیران مرتبط با این دستور‌ها بپرسید؛ اما من با نظر آقای مهرعلیزاده (استاندار اصفهان) موافقم که محافظه‌کاری را آفت توسعه اصفهان برشمردند. معتقدم بسیاری از این تحدید‌ها، توجیه منطقی، اقتصادی و فرهنگی ندارد و صرفاً به روحیه مدیران برمی‌گردد تا رویه‌های قانونی و عرفی.

مقدری در پایان در پاسخ به این پرسش که کدام نهاد‌ها با برگزاری کنسرت و حضور نوازندگان زن مخالفت می‌کنند؟ گفت: بهتر است پاسخ به این پرسش شما را ندهم! سینه مالامال درد است،‌ ای دریغا مرهمی.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    خب نگفتش که. چرا با تیتراتون سوهان روح میشید؟
  • ایرانی A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    0 0
    دلیل برگزارنشدن همانا ... خودسانسوری مدیران است
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    أقای مقدری شما وآقای استاندار اگر شهامت داشیتد در پرده حرف نمی زدید.