جشن بزرگی با حضور اقشار مختلف مردم مالزی و ایرانیان مقیم به منظور بزرگداشت روز زن و ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی در محل کنفرانسهای MCA کوالالامپور در تاریخ شنبه 22 فروردین 94 برگزار شد.

 

 

 
به گزارش خبرآنلاین در ابتدای مراسم قرآن توسط قاری خانم گنجی قرائت شد و سپس مسئول بخش خانواده رایزنی فرهنگی خانم زهرا کدخدامزرجی در باره ابعاد علمی و فرهنگی حضرت زهرا (س) و نقش تربیتی آن حضرت در تاریخ اسلام سخن گفت و علت نامگذاری این روز در جمهوری اسلامی ایران به نام روز زن را الگو قرار دادن آن حضرت برای بانوان و مادران دانست.
 
 و افزود: سخنان پیامبر در باره دخترش به مان نشان می دهد که فاطمه هر آنچه پدر به او آموزش داده بسیار عالی آنها را دریافت کرده و عمل نموده و به مرحله ای از کمال می رسد که پیامبر خدا جلوی او بلند می شود، با او در کارهای مهم مشورت می کند و اولین و آخرین فردی است که پیامبر او را در سفرها می بیند.
 
سپس خانم مزرجی به ویژگیهای بارز رفتاری فاطمه (س) همچون مشورت نمودن در امور و احترام به پدر و همسر، تقسیم وظایف منزل با شوهر، داشتن وقت خاص برای عبادت و راز و نیاز با خدا، اهمیت دادن به تربیت فرزندان و دادن اعتماد به نفس زیاد به آنان و دارا بودن نقشهای اجتماعی در جامعه اشاره نمود و سپس به آسیب شناسی برخی از بانوان در رها کردن فرزندان برای تحصیل علم، رها کردن همسر و خانواده برای کار و فعالیت اجتماعی و رها کردن خود و نداشتن رفتار صحیح در جامعه پرداخت و بر حضور پر رنگ زن در نهاد خانواده برای ایجاد امنیت و آرامش تأکید نمود.
 
 وی افزود: اگر حضرت فاطمه الگوی ما قرار می گرفت امروز شاهد آمار بالای طلاق و فرزندان بزه کار و افزایش آمار جرم و جنایت نبودیم. وی یکی از ویژگیهای مهم بانوان را مدیریت همزمان امور مختلف در مقایسه با مردان دانست که به همین علت فرموده اند بهشت زیر پای مادران است و مردان بزرگ الهی و نویسندگان بزرگ و هنرمندان زبردست در مورد این شخصیت حرفهای بسیاری برای گفتن و بیان دارند.
 
سپس تعدادی از دانشجویان ایرانی سرودی را در باره مدح حضرت زهرا سلام الله علیها و توشایح دیگری با موضوع "مادر" به زبان فارسی خواندند.
 
 اجرای تواشیح به سه زبان مالائی، انگلیسی و عربی توسط گروه تواشیح "صفیه" از دیگر برنامه های جذاب این جشن بزرگ بود.
 
اجرای تواشیح توسط نخستین گروه آموزشی مؤسسه هنری و قرآنی الهدی که از دانش آموزان مجمتع دخترانه امام خمینی (ره) بودند از دیگر برنامه های این جشن بود که مورد استقبال میهمانان مالزیائی و ایرانیان قرار گرفت.
 
در خاتمه این برنامه نمایش مد لباس اسلامی و ایرانی و اجرای مسابقه دوخت لباس بر اساس "نوآوری، اسلامی و ایرانی" بودن و اعطای جوایز به 5 نفر از برگزیدگان اجرا گردید که با شادی و استقبال روربرو شد. 
 
 در خاتمه از میهمانان جشن با شیرینی و شام پذیرائی گردید.  

49261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =