سلاح سوئیسی‌ها در اجلاس داووس برای شکار پهپاد / عکس

سوئیسی‌ها با سلاحی جدید در اجلاس داووس دست به شکار پهپادهای مزاحم زدند.

به گزارش خبرآنلاین، نیروهای امنیتی سوئیس امسال یک آیتم جدید به مجموعه تدابیر امنیتی برای اجلاس داووس اضافه کردند که نامش سلاح ضد پهپاد است.

به نوشته بلومبرگ برای اولین بار از سلاح موسوم به HP 47 Counter UAV Jammers برای دور کردن یا شکار و نشاندن هرگونه پهپاد و بدون سرنشین که ممکن است توسط سازمان‌های جاسوسی به هوا فرستاده شود، استفاده شد.

این سلاح دقیقاً مشابه سلاحی است که هنگام حضور اوباما در برلین توسط پلیس آلمان چند وقت پیش از آن استفاده شد. گفته شد ممکن است مردم بر اساس کنجکاوی و یا تروریست‌ها باهدف حمله احتمالی از پهپاد یا هرنوع بدون سرنشین بر فراز این اجلاس استفاده کنند.

جرج اشمیت سخنگوی WEF ضمن تأیید این مطلب تأکید کرد که برای بالا بردن امنیت مقامات حین حضور در اجلاس از تسلیحات ضد پهپاد استفاده کرده‌اند.

سلاح مذکور تا 300 متر برد داشته و شعاع اطراف خود را تحت پوشش عملیاتی قرار می‌دهد و هرگونه ارسال دیتا، ویدئو و ... را بلوکه می‌کند و بنابراین دارنده پهپاد نمی‌تواند دیتا را دریافت کند. غیرفعال کردن دستورات، از بین بردن ریموت پهپاد و حتی شکار آن با کمک تک‌تیراندازها از ویژگی‌های دیگر این سلاح است.

کشورهای مختلف راه حل‌های ابداعی برای مبارزه با پهپادهای دشمن یا غریبه را به‌کاربرده و به‌عنوان‌مثال پلیس هلند با آموزش عقاب سعی کرده است پهپادهای مزاحم را شکار کند.



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    155 6
    بعد اون موقع مخ های ایرانی روی پشت بام با ضدهوایی می خاستند بزننش
    • بی نام US ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
      8 95
      پیشرفته ترین پهباد دنیا رو بدون هیچ آسیبی نشوندیم زمین و باز طراحی و بازتولیدش کردیم اصل اینه که برای آنچه مهم نیست هزینه اضافی نکنیم در یکی از شرکت های خارجی برای آنکه بسته بندی های غذایی خالی در خط تولید جدا شوند اقدام به تولید و نصب تجهیزات پیشرفته لیزری به ارزش میلیون ها دلار کردند زمانی که رییس کارخانه مینو برای بررسی خط تولید سر میزند متوجه میشود یکی از کارکنان شرکت برای حل این موضوع اقدام به نصب یک عدد پنکه برقی کرده است این یعنی نبوغ ایرانی و کاهش میلیون ها دلار هزینه اضافی همیشه از خودمان بدگویی نکنیم ما اگر بخواهیم میتوانیم پیشرفته ترین و برترین ملت جهان باشیم اگر بخواهیم و تلاش کنیم دست از تلاش برنداریم پدافند کشور آنقدر قدرتمند است که جنگنده های آمریکایی جرات نزدیک شدن ندارند...
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
      51 7
      آقای قصه گو اولا اون پهپاد افتاد زمین ما برداشتیمش دوما اون قصه پنکه بحث مقایسه ژاپن و آلمان بود اونم یه مثال که معلوم نیست منبعش کجاست مینو چیه ؟ زدن پهپاد با ضدهوایی نه تنها سخته و غیر ممکن همونطور که ما هم نزدیمش هم خطرناک و و هم اکثرا غیر قابل دیدن تهشم همه دنیا هم میفهمن اما اونا تو سکوت با علم و دقت کارشون رو میکنن اینه فرق ما و غربی ها
    • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
      35 3
      خودتو با حرفای صدا و سیما گول نزن. همه فهمیدن چین و روسیه پهپادو تو خاک ایران نشوندن تا بتونن کپی کنن. ...
    • بی نام RO ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
      20 0
      آقای بی نام اول شعار نده واقعیت رو نگاه کن واقعیت اینه که ما آدم باهوش و نخبه کم نداریم اما مدیریت استفاده از اون صفره چطور وقتی بعد از چهل پنجاه سال خودرو سازی کیفیت ماشینها صفره ما باید باور کنیم که توان ساخت پهپاد پیشرفته و فضا پیما رو داشته باشیم ما هنوز هواپیمای ساده نمیتونیم بسازیم بعد بیایم به خودمان دروغ بگویم که میتوانیم انسان به فضا بفرستیم؟
    • محسن IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
      3 0
      یه سلاح دیگری هم هست که پهپادها رو به صورت سالم و با شلیک تور به دام میندازه
  • بی نام EU ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    اونوقت ما مثل عقب افتاده ها 5 دقیقه داشتم بهش شلیک می کردیم آخرهم نزدیمش اون وقت هی برای آمریکا شاخ و شونه می کشن.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
      5 43
      تو که جیره خواره امریکایی بگو بینم ...چرا این چند دهه با پهبادهاش حمله نکرد؟
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    13 0
    هر سال کلی از نخبه های ما میرن دانشگاه های سوییس در صورتی که اگه یه شغل درست و درمون داشتن یا به دانشجو دکترا حقوق داده میشد میموندن کشور خودشون
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
    1 6
    اسلحه ضد پهپاد سایت ایرانی3500متر برد داره برای امیرکا450متر والمانی350متر ..