پس از سال ها پیگیری و رفع موانع موجود عملیات اجرایی احداث کتابخانه عمومی استاندارد شهر آببر شهریور سال جاری شروع شده است.

امیر علی نیک بخش، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان در این باره به خبرآنلاین گفت: پس از سال ها پیگیری در خصوص تحویل زمین به امور کتابخانه ها برای احداث کتابخانه عمومی استاندارد در شهر آببر ، زمین مورد نظر این کتابخانه در شهریور ماه سال جاری با همکاری شهرداری و شورای شهر آببر تحویل اداره کل کتابخانه ها شد و عملیات اجرایی احداث آن نیز اخیرا شروع شده است.
وی افزود: مجری این پروژه اداره کل راه و شهر سازی شهرستان طارم و بهره بردار آن نیز اداره کتابخانه های عمومی شهرستان طارم می باشد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان زنجان اظهار کرد: این کتابخانه در زمینی به مساحت 1350 و زیر بنای 890 متر مربع توسط شرکت پیمانکاری سورنا آرمه در داخل پارک لاله آببر واقع در خیابان ناصر خسرو در حال احداث می باشد و قرار است در پایان سال 1397 به بهره برداری برسد.
نیک بخش  به اعتبارات تخصیص یافته به راه اندازی این کتابخانه اشاره کرده و گفت: برای ساخت و راه اندازی کتابخانه عمومی شهر آببر مبلغ 13 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: پروژه كتابخانه عمومي آببر كه جزو مطالبات عمومي مردم فرهنگ دوست شهر آببر بود از سال 1387 در دستور كار اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان زنجان قرار داشت، ولي به دلايل مختلف از جمله مشكل زمين تاکنون اجرايي نشده بود و علیرغم تخصیص اعتبار در سالهای مختلف برای راه اندازی کتابخانه، متاسفانه زمین مورد در اختیار کتابخانه های عمومی قرار نمی گرفت که با پیگیریهای لازم این مشکل مرتفع شد.
شهرستان طارم با جمعیتی 45 هزار نفر دارای 4 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی است که جوابگوی خیل عظیم علاقمندان نبوده و این شهرستان به لحاظ امکانات و فضاهای کتابخانه ای دچار مشکل است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =