ایسنا نوشت: رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی خلیج‌فارس بندرعباس در تشریح جزییات خبر منتشر شده درمورد خبر منتشرشده دو نوزاد (خواهر و برادر) در محوطه بیمارستانی که موجب شده مورچه‌های اطراف زباله به مژه‌ها و ابروهای دو نوزاد صدمه زده بودند، ضمن رد این مطلب گفت: به دنبال این هستیم از طریق مراجع ذی‌صلاح با منتشرکننده این اخبار کذب برخورد لازم صورت گیرد تا احساسات و عواطف جامعه مورد لطمه قرار نگیرد.

دکتر غلامعباس مؤمنی درمورد خبر منتشرشده در فضای مجازی نسبت به هجوم مورچه‌ها به نوزادان دوقلو در بیمارستانی در شهرستان بندرعباس، افزود: این خبر اخیراً در یکی از رسانه‌ها منتشر و در فضای مجازی پخش شد که موجب ناراحتی و آزرده‌خاطر شدن هم‌وطنانمان شد.

وی بابیان اینکه این دو نوزاد دوقلو 25 مردادماه حوالی ساعت 6 صبح در بیمارستان خلیج‌فارس پیدا شدند، تصریح کرد: کارکنان انتظامات بیمارستان با توجه به بزرگی محوطه بیمارستانی که گشت‌های انتظامی هم به‌صورت موتورسوار و هم به‌صورت پیاده حضور دارند و تمامی امور را رصد می‌کنند، به دو نوزاد برخورد می‌کنند که در پارکینگ اورژانس که 50 متر تا اورژانس بیمارستان خلیج‌فارس فاصله دارد، حضور داشته‌اند.

مؤمنی با اشاره به اینکه این نوزادان سریعاً در کمتر از چند دقیقه به اورژانس انتقال داده می‌شوند، اضافه کرد: توسط پزشکان و پرستاران زیر نظر دکتر معروفی تحت مراقبت و مورد معاینه قرار می‌گیرند که تمامی شواهد نشان‌دهنده سلامت آن‌هاست.

رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی خلیج‌فارس بندرعباس بابیان اینکه نوزادان لباس‌های تمیز بر تن داشتند، خاطرنشان کرد: ظاهراً آنچه از شواهد و آزمایشات برمی‌آید به مدت خیلی کوتاهی نوزادان در آن محل رهاشده بودند زیرا آثار از دست دادن مایعات، خشکیدگی لب‌ها، زردی و براق نبودن چشم‌ها دیده نمی‌شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با دستور پزشک اورژانس ساعت 7 صبح نوزادان به بخش نوزادان منتقل شدند، ادامه داد: طبق روال قانونی با حضور کلانتری منطقه و با حراست و پزشک اورژانس صورت‌جلسه‌ای نوشته شد و به اطلاع دادگستری هرمزگان این موضوع رسید.

مؤمنی بابیان اینکه 31 مرداد دستور دادستانی در خصوص انتقال نوزادان به شیرخوارگاه صادر شد، افزود: اول شهریورماه این نوزادان با سلامتی کامل به شیرخوارگاه بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این نوزادان در سلامتی کامل پیدا شدند، اظهار کرد: به‌هیچ‌وجه این شایعات گفته‌شده مبنی بر پیدا شدن در کنار سطل زباله صحت ندارد و احساس می‌کنم که شخصی که این نوزادان را رها کرده با علم در دید بودن، نوزادان را در آن محل و در بیمارستان قرار داده تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی خلیج‌فارس بندرعباس بابیان اینکه فردی که در خصوص این خبر توضیح داده یکی از مددکارانی است که پس از هفت روز این نوزادان را مشاهده کرده است، اضافه کرد: به دنبال این هستیم از طریق مراجع ذی‌صلاح با منتشرکننده این اخبار کذب برخورد لازم صورت گیرد تا احساسات و عواطف جامعه مورد لطمه قرار نگیرد.

42234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =