به دنبال انتشار خبری در رابطه با بسته شدن حساب تجار ایرانی در امارات، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی روزهای گذشته یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که جمعی از تجار ایرانی می‎گویند بانک‎ «امارات ان‌بی‌دی» با ارسال نامه‌هایی مشترک به آنها اعلام کردند که از این پس حق مراودات اقتصادی و برداشت پول را در بانک‌های این کشور ندارند.
در این خصوص، مسعود دانشمند، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین عنوان کرد: «ماجرایی که در رابطه با این نامه و بسته شدن حساب تجار ایرانی در امارات مطرح شده، درست نبوده است.»
وی افزود: «مساله از این قرار است که یک نامه‌ای به فردی داده شده و این نامه را نمی‌توان جنبه عام داد. اما این نامه در اختیار یکی از رسانه‌ها قرار داده شد و آن رسانه، آن را منتشر کرد و موضوع به صورت عام مطرح شد.»
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات تصریح کرد: «ما پس از انتشار این خبر، موضوع را پیگیری کردیم و مشخص شد فقط برای این فرد نامه رفته است و به عبارتی، هیچ ارتباطی با ایرانی بودن صاحب حساب ندارد.»
دانشمند با اشاره به این‌که این نامه ارتباط با قانون مبارزه با پولشویی و FATF دارد، عنوان کرد: «براساس قانون مبارزه با پولشویی، کسانی که از حد یک معینی نقل و انتقال مالی داشته باشند، مدارکی از آنها مطالبه می‌شود و اگر نتوانند مدارک مثبتی را ارائه دهند، به دادگاه ارجاع می‌شوند. همچنین اگر نتوانند مدارک و مستندات لازم را درباره نقل و انتقال مالی خود ارائه دهند و فعالیت‌های خود را اثبات کنند، حساب آنها بسته می‌شود.»
وی با بیان این‌که این کار را در ایران هم می‌کنند، خاطرنشان کرد: «ما با یک مساله کوچکی که کاملا شخصی است، نباید موج ایجاد کنیم و مشکل در روابط بازرگانی با امارات ایجاد شود.»

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =