در جایگاه مدیرعامل شرکتی که به سرعت در حال رشد است، پیدا کردن استعدادهای برتر همواره مهمترین اولویت است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر، همه مدیران عامل شرکت ها با استفاده از مصاحبه به دنبال پیدا کردن نیروی انسانی مناسب هستند، به همین دلیل هم هست که معمولا فهرستی از سئوالات انتخاب می شود تا به وسیله آنها نیروی کار مناسب تشخیص داده شده و استخدام شود.

مدیران عامل شرکت های مهم دنیا،با استفاده از شیوه های مصاحبه نیروی کار استخدام می کنند.بنابراین سوالاتی که در تمامی مصاحبه ها پرسیده می شود،تقریبا شبیه به هم هستند.

کمپانی های بزرگ دنیا با این سئوالات نیروی انسانی حرفه ای خود را استخدام می کنند:

چه چیزی صبحها شما را از رختخواب بیرون می کشد؟

درواقع مدیربا این سئوال می خواهد بداند، چه چیزی در فرد ایجاد انگیزه می کند.

چه چیزی شما را به حرکت وامی دارد؟

بررسی ها نشان می دهند موثرترین کارمندان کسانی هستند که اساسا به کار اعتقاد دارند .

چه نوع شغلی شما را بی انگیزه می کند؟

مدیران به دنبال پاسخ به این سئوال هستند که نیروی کاری استخدام کنند که راه حل محور باشند. کسانی که از درگیر شدن در مشکلات واهمه ندارند و با اشتیاق وارد پروژه های پیشرو می شوند،در اولویت انتخاب هستند.

  نظرتان درباره محصولات ما چیست؟

حتما باید کسی که برای استخدام در شرکتی داوطلب می شود،باید زمان مناسبی را صرف بررسی دقیق محصولات آن شرکت کرده باشند. این سؤال تنها برای سنجش میزان آمادگی داوطلب نیست، بلکه فرصتی است تا فرد بینش خود را نشان دهد.

چه انتظاری از شغلتان طی پنج سال آینده دارید؟

چالش اصلی مصاحبه ها تنها پیدا کردن استعدادهای برتر نیست، بلکه حفظ آنها نیز هست. اگر انتظارات واضحی از مسـیر پیشروی تان داشته باشید، پیمودن این راه آسانتر خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد مدیران شرکت ها به افرادی نیاز دارند که می خواهند پیشرفت شغلی شان به موازات پیشرفت شرکت باشد، افرادی که خود را در جریان امور قرار می دهند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =