۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

ایسنا گزارش داد: در حال حاضر بیش از ۷۶ میلیون نفر در هر ماه یارانه نقدی دریافت می‌کنند، این تعداد بالغ بر ۹۵ درصد جمعیت ایران را در بر می‌گیرد.

در حالی تعداد یارانه بگیران و پرداخت غیرهدفمند یارانه نقدی بزرگ‌ترین معضل اجرای این قانون به شمار رفته و همواره موجب ایجاد کسری در عملکرد مالی آن می‌شود که طی هفت سالی که از کلید خوردن قانون هدفمندی یارانه‌ها گذشته همواره بیش از ۷۵ میلیون نفر دریافتی دارند.

گرچه مبلغ پرداختی یارانه به هر نفر حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان و رقمی ناچیز است، ولی در مجموع هر ماه بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان و در سال تا ۴۲ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه در بر داشته و با توجه به درآمد نزدیک به ۳۵ هزار میلیاردی سازمان هدفمندی یارانه‌ها که از محل اصلاح حامل‌های انرژی به آن تعلق می‌گیرد برای تامین پرداخت‌های نقدی در سال باید دولت از خزانه نیز برداشت داشته باشد.

با وجود این که دولت براساس قانون بودجه مکلف به حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند است و باید در این باره اقدام کند، تازه‌ترین گزارش از عملکرد هدفمندی یارانه‌ها در پایان نیمه نخست امسال از این حکایت دارد که حدود ۷۶ میلیون و ۹۶ هزار و ۳۵۰ نفر در هر ماه یارانه نقدی دریافت می‌کنند. با توجه به این‌که براساس آخرین سرشماری عمومی نفوذ و مسکن در حال حاضر ایران دارای حدود ۷۹ میلیون نفر جمعیت است باید گفت که بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور در حال حاضر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که این آمار به صراحت نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از غیرنیازمندان به همراه نیازمندان دریافت‌کننده یارانه هستند. 

 

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    0 0
    5 ﻫﻢ اﻳﺮاﻧﻴﺎﻥ ﺧﺎﺭﺝ اﺯ ﻛﺸﻮﺭﻥ
  • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    1 0
    به نظر من بیشتر از 5 درصد جمعیت یارانه نمی گیرند. دولت در مراحل متعددی افراد دهک های بالا را حذف کرده.75 میلیون عجیب است.