ایسنا نوشت: معاون امور بین‌الملل و حقوقی سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکا سیاست انکار را در پیش گرفته است و در نتیجه امتناع از قوانین بین‌المللی در حال به وجود آوردن سرنوشتی شوم است که جهان را نا امن می‌کند.

بهروز کمال‌وندی در سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین‌المللی ایران و اتحادیه اروپا با موضوع "همکاری‌های هسته‌ای: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها" که روز سه‌شنبه در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: نظرات دو طرف در اتحادیه اروپا مطرح شد و پیشنهاد این سمینار به میان آمد و از سوی دو طرف تایید شد. این سمینار می‌خواهد چشم‌انداز همکاری‌های هسته‌ای را مرور کند چراکه همواره باید نگاهی به برجام داشته باشیم. یک برجام موفق از فرآیندی عبور می‌کند که همه در آن همکاری کنند. تصویری روشن از ایران و جهان ما را قادر می‌سازد تا به چشم‌انداز مشخصی برسیم.

معاون امور بین‌الملل و حقوقی سازمان انرژی اتمی با اعلام ایجاد دو کارگروه در زمینه‌ ایمنی هسته‌ای اظهار کرد: باید در ایمنی تاسیسات هسته‌ای توجه شود. رویه‌های فنی میان دو طرف در حال مذاکره است و اتحادیه اروپا و ایران در این زمینه کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: به دومین کارگروه تکلیف شده است که همکاری‌های ایران و اروپا را پیش ببرد. خوشبختم که از طریق همکارانم بیان کنم که تعامل خوبی میان ایران و اروپا برقرار شده است. در این دو روز علاوه بر همکاری‌ها با اتحادیه اروپا با طرف‌های دیگر هم همکاری داریم. ساخت دو سایت مهم در بوشهر و طراحی مجدد راکتورهای کاربردی با همکاری چین و تعمیر و نگهداری سایت‌ها از جمله همکاری‌ها است.

کمالوندی تاکید کرد: تکرار می‌کنم که نخستین اولویت دو طرف باید ماندگاری برجام باشد. تعامل به وجود آمده میان ایران و اروپا در حوزه هسته‌ای به دشواری به دست آمده پس ضروری است که برجام حفظ شود و همه به آن متعهد باشیم، در این صورت ما هم به برجام متعهد خواهیم بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: متاسفانه رفتارهای آمریکا و سیاست تقابل صهیونیست‌ها و عربستان به تشنج در منطقه دامن می‌زند. آمریکا سیاست انکار را در پیش گرفته است و در نتیجه امتناع از قوانین بین‌المللی در حال به وجود آوردن سرنوشتی شوم است که جهان را ناامن می‌کند.

وی ادامه داد: برای درک واضح‌تر نقش ایران در منطقه باید گفت که ایران با تروریست‌ها مقابله می‌کند و در منطقه و جهان تدبیر دارد. ایران تهدیدات منطقه‌ای را از بین برده است. ایران هراسی تنها هیزم بر آتش می‌ریزد. افکار عمومی ایران از فقدان اعتماد رنج برده است و هرگونه صدمه به توافق هسته‌ای قابل قبول نیست. در خاتمه باید بگویم که چشم انداز همکاری با اروپا با حفظ برجام محقق می‌شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =