گزارش رسمی دولت حاکی از آن است که ٥٨درصد از کارکنان کارگاه‌های بازرگانی و خدمات را کارکنان بدون مزد و حقوق و ٤٢ درصد کارکنان در این کارگاه‌ها، مزد و حقوق‌بگیر هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تازه‌ترین تحلیل مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در سال ١٣٩٣ حدود ٨٠ درصد از كاركنان بخش بازرگانی و خدمات را كاركنان مرد و ٢٠ درصد را كاركنان زن تشكیل می‌دهند. كارگاه‌های با فعالیت‌های آموزش دارای ٦١ درصد كاركن زن و بیشترین سهم كاركن زن در بین فعالیت‌های بخش بازرگانی و خدمات بوده است و كارگاه‌های دارای فعالیت‌ تعمیر وسایل نقلیه موتوری با ٢ درصد، كمترین سهم را در سهم زنان شاغل دارا هستند.

٥٨درصد از كاركنان كارگاه‌های بازرگانی و خدمات را كاركنان بدون مزد و حقوق و ٤٢ درصد كاركنان در این كارگاه‌ها، مزد و حقوق‌بگیر هستند. بیش از ٣٤ درصد از ارزش افزوده كارگاه‌های بازرگانی و خدمات مربوط به فعالیت خرده‌فروشی ‌است.

بهره‌وری كاركنان این كارگاه‌ها در سال ١٣٩٣ به ازای هر كاركن معادل ٢٠٢ میلیون ریال بوده‌است. همچنین بهره‌وری كاركنان به ازای هر ساعت حدود ٨٠ هزار ریال و دستمزد به ازای هر ساعت به طور متوسط حدود ٣٩ هزار ریال بوده است. همچنین به طور متوسط هر كاركن ٥٢ ساعت در هفته به فعالیت مشغول است.

نتایج طرح نشان می‌دهد كه ضریب نفوذ رایانه در این كارگاه‌ها ٢٩ درصد است كه كارگاه‌های با فعالیت تحقیق و توسعه علمی با ضریب نفوذ ١٠٠ درصد دارای بالاترین نسبت از این حیث در كارگاه‌های مورد بررسی است. ٢٢ درصد از كاركنان كارگاه‌های مورد بررسی نیز از اینترنت برای فعالیت‌های خود در داخل یا خارج از كارگاه استفاده کرده‌اند.

١١درصد از مدیران كارگاه‌های مورد بررسی را زنان تشكیل داده‌اند كه سایر فعالیت‌های خدمات شخصی با ٥١ درصد بیشترین سهم را از این حیث دارا است.

٧١ درصد از كارگاه‌های بازرگانی و خدمات از ابزارهای الكترونیكی برای پرداخت و دریافت خود بهره برده‌اند كه فعالیت‌های تولید فیلم سینمایی، ویدئویی و برنامه‌های تلویزیونی، ضبط صدا و انتشار موسیقی با ٩٦ درصد بالاترین میزان استفاده را در این زمینه دارا بوده‌اند.

 

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =