خیز کوروت برای ثبت رکورد زیر ۷ دقیقه در جهنم سبز

کاملاً مشخص است که شورلت کوروت ZR1 جدید به لطف برخورداری از یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با 755 اسب بخار قدرت و 970 نیوتن متر گشتاور، خودروی بسیار سریعی است تا جایی که می‌تواند به حداکثر سرعتی نزدیک به 340 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما سؤالی که در اینجا پیش می‌آید این است که کوروت ZR1 در پیمودن یک دور پیست نوربرگ‌رینگ چقدر سریع است؟

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال، مانند بسیاری از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت، شورلت نیز برنامهٔ آزمون این کوروت وحشی را در جهنم سبز در نظر دارد؛ اما متأسفانه در هرسال تنها چند روز خشک و آفتابی در نوربرگ‌رینگ وجود دارد و بنابراین به نظر می‌رسد شورلت برای رکورد زنی در این پیست با کوروت ZR1 باید تا سال آینده صبر کند. به گزارش Road & Track، شورلت قصد دارد با کوروت ZR1 جدید رکورد 7 دقیقه و 16 ثانیه‌ای خود که امسال با کامارو ZL1 1LE به ثبت رسید را بهبود بخشد.


مطمئناً کوروت ZR1 جدید بسیار سریع‌تر از این خواهد بود. با لاستیک‌های فوق‌العاده چسبندهٔ میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سریع و پکیج بال بالا که 60 درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به کوروت Z06 تولید می‌کند، شورلت امیدوار است که کوروت ZR1 بتواند رکوردی زیر هفت دقیقه را در نوربرگ‌رینگ به ثبت برساند. در این صورت، سوپراسپرت جدید شورلت عملکردی بهتر از دوج واپیر ACR با زمان 7 دقیقه و 1 ثانیه و لامبورگینی اونتادور با زمان 6 دقیقه و 59 ثانیه خواهد داشت.

در حال حاضر سریع‌ترین کوروت در نوربرگ‌رینگ، مدل Z06 C7 است که با همین لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 موفق به ثبت زمان 7 دقیقه و 13 ثانیه شده است. البته Z06 به میزان 105 اسب بخار قدرت کمتری از ZR1 دارد و از بسیاری از ویژگی‌های آئرودینامیکی آن نیز بی‌بهره است. به گفتهٔ مهندس ارشد کوروت آقای «Tadge Juechter»، به‌احتمال‌زیاد آزمایش کوروت ZR1 جدید در نوربرگ‌رینگ انجام خواهد شد اما فعلاً این کار در اولویت نیست و احتمالاً در تابستان آینده انجام خواهد گرفت.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =