ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تلاش کمیسیون متبوعش برای پیگیری حذف کنکور از سال ۹۸ خبر داد.

محمدمهدی زاهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان هرمزگان، اظهار کرد: توسعه رشته‌های دانشگاهی باید مطابق با نیاز استان‌ها باشد، رشته‌های تحصیلی استان هرمزگان گرایشی به مباحث دریا ندارند و عدم تربیت تکنسین در حوزه دریا یک ضعف اساسی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: چندین سال است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای به ریاست آقای حداد عادل تشکیل‌شده که در آن سعی شده بر اساس رشته‌ها و مقاطع دروس تعریف شوند و سپس بر اساس دروس محتوا را تعریف کنند، باید حوزه‌های علمیه کمک بیشتری کنند تا در زمینه این اقدامات شاهد سرعت بیشتری باشیم.

وی گفت: دانشگاه‌ها در سال ۹۶ از نظر جذب هیئت‌علمی موفق نبوده‌اند که باید دلایل این مسئله اعلام شود، با وجود آن که درخواست آیین‌نامه سفرهای دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور را از وزارت آموزش‌وپرورش داشته‌ایم، اما حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در هرمزگان باعث شد تا به‌صورت جدی‌تر پیگیر این درخواست باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حذف کنکور در سال ۹۲ تصویب‌شده و دولت موظف است آن را اجرا کند، حضور وزیر آموزش‌وپرورش و وزیر علوم در دستور کار کمیسیون قرار دارد تا در خصوص روند اجرای این قانون گزارشی را ارائه کنند؛ لذا از سال ۹۸ نباید کنکوری وجود داشته باشد.

زاهدی گفت: سال گذشته دولت کمتر از نصف میزان تعیین‌شده برای پژوهش در کشور را اختصاص داده است که قانونا دیوان محاسبات باید با متخلفین این مسئله برخورد کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها تاکنون مشارکتی در اقتصاد مقاومتی نداشته‌اند، دانشگاه‌ها باور ندارند که باید به سمت آموزش‌های مهارتی حرکت کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    3 0
    با مقایسه ی بین تعداد دانش آموزان دارای معدل بالا و ظرفیت دانشگاهها برای رشته های پرطرفدار،ضرورت وجود کنکور امری اجتناب ناپذیر و بدیهی و منطقی به نظر می رسد.در سایر کشور هم امتحان ورودی دانشگاهها وجود دارد.